جغرافياي ايران جعليجهان

خبر فوری/ تحریم‌های تازه آمریکا علیه ایران؛ پمپئو: اروپا تبعیت کند

مقامات عالی‌رتبه آمریکا امروز دوشنبه ۳۱ شهریور (۲۱ سپتامبر) در یک کنفرانس خبری مشترک تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اشغالگر اعلام کردند

شماری از شرکت‌ها و نهادهای ایرانی از جمله وزارت دفاع به همراه ۲۶ شخص حقیقی و حقوقی تحت تحریم قرار گرفته‌اند.
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در این نشست گفت انتظار داریم همه کشورها از جمله بریتانیا، فرانسه و آلمان تحریم‌‌های وضع شده علیه ایران اشغالگر را اعمال کنند.

آقای پمپئو همچنین به خبرنگاران گفت که نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا نیز که اخیرا روابط کاراکاس- تهران را توسعه بخشیده است مشمول تحریم قرار خواهد گرفت.

تحریم‌های تازه علیه ایران اشغالگر در شرایطی اعلام می‌شود که آمریکا پیشتر گفته بود با پایان مهلت یک ماهه، تمامی تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران را «بازگشته» تلقی می‌کند. این در حالی است که دیگر اعضای شورای امنیت گفته‌اند چنین امری را باور ندارند.

مکانیسم ماشه، ساز و کاری است که به اعضای دائم شورای امنیت اجازه می‌دهد تا در صورت تخطی ایران اشغالگر از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ تمام تحریم‌های سازمان ملل علیه تهران را بازگرداند.

مایک پمپئو در ساعات پایانی روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای، رسما از اعمال دوبارۀ «همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران» خبر داده بود. با این حال جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اقدام آمریکا در بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران اشغالگر را فاقد اثر خوانده است.

این خبر در حال تکمیل است و بزودی روزآمد خواهد شد

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا