جغرافياي ايران جعليجهان

آسوشیتدپرس: واحد پول ایران(اشغالگر) مجددا در کاهش ارزش، رکورد بی سابقه‌ای را ثبت کرد

آسوشیتدپرس اعلام کرد، واحد پول ایران جعلی در میان تحریم های شدید آمریکا علیه این جغرافیای سیاسی جعلی، روز پنجشنبه به پایین ترین میزان خود در مقابل دلار رسید و به قیمت 300000 ریال برای هر دلار کاهش یافت.

واحد پول ایران اشغالگر، در اواسط سپتامبر به زیر نرخ 262،000 ریال برای هر دلار سقوط کرد و 12 درصد کاهش را رقم زد.
ریال بی ارزش ایران اشغالگر در زمان توافق هسته‌ای سال 2015 تهران با قدرتهای جهانی 32000 ریال برای هر دلار معامله می شد.

تحریم های ایالات متحده باعث شده صادرات نفت مسروقهٔ الاحواز العربیه اشغالی توسط ایران اشغالگر، منبع اصلی درآمد آنرا، به شدت کاهش دهند.

به دنبال تصمیم رئیس جمهور دونالد ترامپ بیش از دو سال پیش در مورد خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای و اعمال مجدد تحریمهای فلج کننده تجاری علیه ایران اشغالگر، قیمت ارزهای خارجی مقابل ریال برای مدتی به طور غیر منتظره ای افزایشی سریع را شاهد بودند.
شایان ذکر است، مقامات اشغالگر ایرانی برای ماهها به صادرکنندگان هشدار میدهند؛ که درآمد خارجی خود را از خارج به داخل منتقل کنند یا در غیر اینصورت، مجوز صادرات آنها را لغو خواهند نمود و بانک مرکزی هشدار داده است که نام متخلفان را منتشر خواهد نمود.

در ماه ژوئن، بانک مرکزی گزارش داد که شرکت های ایرانی بیش از 40 میلیارد دلار محصولات غیرنفتی در سال صادر میکنند و مقامات ایرانی اظهار داشتند که حدود 50 درصد از آن، در کشورهای خارجی باقی مانده است.
بازرگانان، تحریم ها را عامل اصلی ناتوانی خود برای بازگرداندن ارز صادرات به داخل جغرافیای سیاسی جعلی موسوم به ایران معرفی کرده‌اند.

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا