الاحواز

اعتراضات “اسیران احوازى زیر آتش و گلوله” رژیم اشغالگر ایران!

به گزارش منابع اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی احواز ، هويت يكى از شهدای زندان الهویره (سپيدار) احواز پایتخت محرز شد.

شهید “محمد تامولى طرفى” 25 ساله، فرزند لفته، از اهالى شهر البستین(بستان) در غرب الاحواز كه از سال ۲۰۱۸ بازداشت شده بود ، در حال گذراندن مدت حكم 7 سالهٔ خود در زندان الهویره( سبيدار)احواز توسط نيروهاى امنيتى رژیم اشغالگر ایران، دوشنبه شب ۳۰ مارس به شهادت رسید.

روز دوشنبه ۳۰ مارس ۲۰۲۰؛ اسیران زندان الهویره در پی مخالفت مقامات قضایی و مسئولان زندان رژیم اشغالگر ایران مبنی بر ندادن مرخصى به اسرای زندانی در پی شيوع ويروس_كرونا و نبود امكانات بهداشتى و طبى لازم در زندان اعتراض كردند. اما پاسخ رژیم فاشیستی ایران اشغالگر به این اعتراضات، آتش و گلوله بود که در طی این جنایت هولناک شمارى از اسیران احوازی شهید و تعداد دیگری نیز زخمى شدند…

در همین راستا روز سه شنبه ۳۰ مارس در زندان شيبان شمال احواز پایتخت نيز نسبت به اين تبعيضها و نبود امكانات بهداشتى و طبى و ابتلای شمارى از اسیران وبازداشت شدگان به كرونا ويروس، دست به اعتراضاتی در این زندان زدند که در نتیجه آن تعدادى از اسرا شهید و زخمى شدند.

در همین حال نيروهاى مزدور بسيج و سپاه تروریستی رژیم اشغالگر فارس نيز بسوی تجمع خانواده ها در بيرون از زندان مركزى احواز(زندان شيبان) با شلیک گلوله جنگی و گاز آشك آور هجوم آورده و سه نفر از هموطنان را مجروح كردند.

لازم به ذکر است این اعتراضات در زندانهای جغرافیای اشغال شده الاحواز، در نتیجه سیاستهای تبعیض نژادی اشغالگران و انتقال زندانیان مبتلا به ویروس “کرونا” از شمال جغرافیای سیاسی موسوم به ایران به زندانهای الاحواز اشغالی است که در پی آن عده‌ای از اسیران احوازی به کرونا آلوده شده که به شهادت تعدادی از آنها منجر گردید.


على حردانى پور احوازی
مركز اطلاع رسانى جبهه دمكراتيك مردمى احواز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا