جغرافياي ايران جعليجهان

صرف میلیونها دلار در توسعه وب‌سایت‌های جعلی توسط رژیم اشغالگر ایران

محققان عراقی گزارشی بسیار مهم تهیه کردند که نشان می‌دهد چگونه می‌توان با استفاده از ابزار خشونت و صرف هزینه‌ لازم برای تحریک احساسات مزدوران، تظاهرات کنندگان مسالمت جو را مورد حمله قرار داد. این گزارش همچنین جزئیاتی درباره ارتش الکترونیکی شبه نظامیان تروریستی وابسته به ایران اشغالگر در عراق را نیز شامل می شود.

محققان تأیید کردند که شبه نظامیان مذکور، بدین منظور میلیونها دلار برای خرید، راه‌اندازی و مدیریت دامنه‌های اینترنتی غیرقانونی در شبکه‌های اجتماعی هزینه کرده‌اند. این شبکه‌ها همچنین هزاران حساب جعلی و ده ها وب سایت خبری را برای تحریک (منفی) معترضان و تهدید روزنامه نگاران و رسانه‌های آزاد اداره می‌کنند.

وظیفهٔ این حساب‌ها ترتیب دادن حملات سایبری سازمان یافته‌ بر علیه فعالان مردمی، توهین و تهدید آنها است، با این هدف که نشان دهند درصد زیادی از مردم عراق، علیه آنها هستند. اما در واقع اینها فقط وب‌سايت و صفحات اینترنتی جعلی هستند که توسط ارتش الکترونیکی شبه نظامیان اداره می شوند.

بر اساس این گزارش، این صفحات از ستیزه جویان حوثی و حزب الشیطان لبنان تجلیل ميکنند. این گزارش می‌گوید، این برنامه منحصر به عراق نیست بلکه در لبنان نیز اتخاذ شده است. امسال بیش از 20 میلیون دلار در عراق و لبنان برای سازماندهی ارتش‌های الکترونیکی برای دفاع از رژیم شیطانی ایران (اشغالگر) و حمله و سرکوب خونین تظاهرات کنندگان در دو کشور فوق هزینه شده است.

در این گزارش تأکید شده است که برجسته ترین صفحاتی که توسط ایران اشغالگر تامین مالی شده‌اند، “ربع الله” و گروهک تروریستی “فاطمیون” هستند. علاوه بر این، ایجاد وبسایت‌های شخصی برای شخصیت‌های ساختگی غیرواقعی و نیز ساخت صفحات جعلی برای تحلیل گران سیاسی شناخته شده نزدیک به سیاست‌های ایران اشغالگر نیز، از دیگر طرحهای این شبه نظامیان تروریست است.

صفحه “صابرین نیوز” یکی از برجسته ترین این حساب ها به بشمار می‌آید. بویژه پس از انتشار فیلم‌ها و کلیپهای مربوط به حمله به سفارت آمریکا و پایگاه‌های نظامی عراق بوسیلهٔ کاتیوشا، بر سر زبان‌ها افتاد. این شبکه در قالب گروههای حامی ایران در شبکه اجتماعی “واتس اپ”در جریان آغاز تظاهرات علیه دولت “عادل عبدالمهدی” در عراق آغاز به کار کرد.

پس از آن عملیات این شبکه با دریافت بودجه لازم از تهران توسعه یافت و وارد فاز جدیدی شد. بدین صورت که این شبکه با ایجاد حسابهای کاربری در “توییتر” ، “فیس بوک” و “تلگرام” گسترش بیشتری یافت. این شبکه کارمندان خود را برای مدیریت حسابهای جعلی با پرداخت حقوق 2000 دلار در ماه استخدام کرده است.

از جمله برجسته‌ترین این حسابهای جعلی کاربری میتوان به “المستشار” ، “السیدة الاولی” ، “صبیان السفارة” و “الحجی و الخال” اشاره کرد که همگی این حسابها و وبسایت‌ها جعلی بودند.
این حسابها وظیفه پخش مستقیم پیامهای تهدیدآمیز به معترضین و روزنامه نگاران را به عهده داشتند. از جمله نویسنده فقید عراقی، “هشام الهاشمی” و تهدید او به مرگ. وی چندی پیش توسط افراد ناشناس به قتل رسید.

علی حردانی پور الأحوازي

مترجم: فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا