الاحوازجهان

سومين سالياد ترور مبارز فقید، “احمد مولى نيسى” رهبر حركة النضال الاحواز در هلند

غروب روز چهارشنبه 17 آبان 1396 ساعت 5 بعد از ظهر احمد نيسى(احمد مولى) هنگام بازگشت از یک مراسم سوگواری، در مقابل درب منزلش در لاهه هلند با اصابت دو گلوله در سينه اش و يك گلوله در سرش، به شهادت رسيد.

به گزارش خبرگزاری هلندی ان‌ او‌ اس، استف بلوک (Stef Blok)، وزیر خارجه و کایسا اولونخرن (Kajsa Ollongren)، وزیر کشور و معاون نخست وزیر سه‌شنبه 18 دی ماه 1397 در نامه‌ای به مجلس نمایندگان هلند از دست‌داشتن ایران اشغالگر در این ترور خبر دادند و نوشتند:
«سازمان اطلاعات هلند (AIVD) شواهد محکمی در دست دارد که ثابت می‌کند ایران در دو قتل در هلند دست داشته است، قتل محمد صمدی (کلاهی) در سال 2015 در شهر آلمیره و قتل احمد نیسی در سال 2017 در شهر لاهه. »

خانواده اين فعال سياسى عرب، اطلاعات سپاه تروریستی ايران و وابستگان به اين نهاد تروریسم دولتی در خارج از جغرافیای سیاسی جعلی موسوم به ایران را متهم به ترور احمد نيسى كردند. احمد مولى نیسی، یکى از رهبران و بنیانگذاران «جنبش عربى آزادى‌بخش الأحواز» ‌ در خيابان «یان فان ری بیک استرات» در 17 آبان 1396 در شهر لاهه ترور و بِه شهادت رسيد.

در سال 2010 كانال انگليسى ايران پرس تى وى احمد نيسى و چند تن از فعالان عرب الاحواز اشغالی را بعنوان تروريست و تحت تعقيب اینترپل معرفى كرد. ايران اشغالگر از پليس بين المللى “اینترپل” در خواست كرده بود كه احمد نيسى را برای محاكمه به ايران جعلی بازگرداند.

جمعه 18 مهرماه 1399 عضو ديگر جنبش عربى آزادى بخش الأحواز « حبيب چعب» نيز در استانبول تركيه طبق گفته مقامات تروریست ايراني توسط اطلاعات سپاه تروریستی پاسداران و وزارت (ترور و) اطلاعات ربوده و تاكنون از سرنوشت وی اطلاعى در دست نيست.
حبيب چعب شهروند سوئدى است و هم اكنون كشور سوئد با فشار بر تركيه و ايران اشغالگر خواستار روشن شدن سرنوشت او شده است. على رغم اينكه مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران اشغالگر و مجتبی یوسفی نماینده مزدور احواز اشغالی در مجلس از بازداشت «حبيب چعب»در خارج از جغرافیای سیاسی موسوم به ايران توسط اطلاعات سپاه تروریستی پاسداران سخن به میان آوردند، اما وزارت ترور و اطلاعات و اطلاعات سپاه در اين خصوص هيچ بيانيه‌ای صادر نكرده‌اند.

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا