جغرافياي ايران جعليملل تحت ستم

اعتصاب غذای خشک سه زندانی سیاسی کُرد

به گزارش هه‌نگاو سه زندانی سیاسی کُرد اهل ارومیه اشغالی که در بند جوانان زندان مرکزی این شهر محبوس هستند به نشانه اعتراض به بلاتکلیفی یک ساله خود در این زندان دست به اعتصاب غذای خشک زده‌اند.

بر اساس همین گزارش سه زندانی سیاسی اهل ارومیه به نام‌های کیوان رشوزاده، کامران قاسمی و امید سعیدی از روز سه‌شنبه ۲۰ آبان ۹۹ (۱۰ نوامبر ۲۰۲۰) به نشانه اعتراض به بلاتکلیفی ۱۳ ماهه خود در زندان مرکزی ارومیه اشغالی و همچنین عدم رعایت تفکیک جرائم در بند جوانان این زندان، اعتصاب غذای خشک خود را آغاز کرده‌اند.

این سه شهروند روز سه‌شنبه ۱۶ مهر ۹۸ (۸ اکتبر ۲۰۱۹) همراه با دو شهروند دیگر به نام‌های عبدالعزیز محمدپور و نائب حاجی‌پور توسط نیروهای اطلاعات بازداشت و پس از یک ماه بازجویی به بند جوانان زندان مرکزی این شهر منتقل شدند.
به گفته یک منبع مطلع، این پنج شهروند از سوی نهادهای امنیتی جمهوری ضد اسلامی ایران اشغالگر به همکاری با حزب کومله کُردستان اشغالی متهم شده‌اند.
این سه زندانی پیشتر نیز دو بار به نشانه اعتراض به نگهداری خود در بند جوانان و مخالفت با درخواست انتقال آنها به بند زندانیان سیاسی دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

گفتنی‌است که هم‌اکنون عبدالعزیز محمدپور در خوابگاه ۳ و نائب حاجی‌پور در خوابگاه ۱ـ۲ نگهداری می‌شوند.

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا