جغرافياي ايران جعليجهان

نشست اضطراری سه قدرت‌ اروپایی عضو برجام در پی عدول ایران اشغالگر از تعهدات هسته‌ای

دولت آلمان از برگزاری نشست مشترک وزیران خارجه بریتانیا، فرانسه و آلمان جهت حل مناقشات درباره توافق هسته‌ای ایران اشغالگر در برلین خبر داد.

سخنگوی دولت آلمان روز دوشنبه سوم آذر گفت:‌ «ما همراه با شرکایمان، قویا جمھوری ضداسلامی را فرا می‌خوانیم که عدول از توافق هسته‌ای را متوقف کرده و تعهدات هسته‌ایش را به طور کامل اجرا کند».
این نشست تنها چند روز پس از ابراز نگرانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نسبت به اقدام اخیر جمهوری ضداسلامی در مورد تزریق گاز به سانتریفوژها برگزار می‌شود.

بر اساس تازه‌ترین گزارش آژانس که روز ۲۸ آبان منتشر شد، ایران اشغالگر تزریق گاز هگزافلوراید اورانیوم یا همان یواِف۶ به دستگاه‌های سانتریفوژ نسل دو را آغاز کرده است.
در ادامه این گزارش، اقدام اخیر جمھوری ضداسلامی «فراتر از محدودیت‌های برجام» توصیف شده است.

فرانسه، بریتانیا و آلمان که اعضای اروپایی برجام هستند، پیش از این نیز در روز ۲۹ آبان، در بیانیه‌ای مشترک ضمن ابراز نگرانی «عمیق» نسبت به اقدام‌های اخیر ایران جعلی در زمینه فعالیت‌های هسته‌ایش، خواستار بازگشت تهران به تعهداتش شده بودند.

دولت دونالد ترامپ اردیبهشت ۹۷ از برجام خارج شد و تحریم‌های سختی علیه ایران اشغالگر به اجرا گذاشت. ایران اشغالگر نیز از شهریور پارسال به شکل تدریجی از تعهدات برجامی خود عدول کرده است.

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا