دیدگاه‌ها

اطلاع دستگاه‌های امنیتی ایران اشغالگر از طرح ترور فخری‌زاده به چه معناست؟

باسمه تعالی

اطلاع دستگاه‌های امنیتی ایران اشغالگر از طرح ترور فخری‌زاده به چه معناست؟

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در مصاحبه‌ای گفت:
«دستگاه های اطلاعاتی به این اطلاعات رسیده بودند که وی مورد هدف اقدام تروریستی قرار میگیرد و در کدام محل نیز قرار است این عملیات انجام شود، دقیقاً محلی که او به شهادت رسید. آنها می‌دانستند در این محل قرار است یک عملیات علیه این شهید انجام بگیرد. تقویت های لازم در خصوص تیم حفاظت وی نیز صورت گرفته بود اما این بار دشمن از سبک و شیوه کاملاً جدید، حرفه‌ای و تخصصی استفاده کرد که متأسفانه توانستند موفق شوند»

این اظهارنظر این احتمال را تقویت میکند که در حال مشاهده اقدامات عملی برای پیشرفت مذاکرات بین ایران اشغالگر و آمریکا هستیم. این همان «عشق خشن» است.
توافق‌های دوران معاصر به این نحو پیش می‌رود که اقدام‌های عملی، که هر کدام از طرفین در هر قدم باید انجام دهند، را تعریف میکنند. انجام آن اقدامات عملی در هر قدم، زمینه ورود به فاز بعدی را ایجاد میکند. در این میان اگر عناصری از طرفین بتوانند جلوی پیشرفت مذاکرات را بگیرند، رهبران دو طرف هزینه کمتری را برای حفظ آبروی خود تحمل میکنند.

حوادثی که در حال حاضر در خاورمیانه در حال رخ دادن است، حاکی از رخداد همین اقدامات عملی در راستای توافق است: حذف گروه‌های تروریستی مثل داعش و فرماندهان گروه‌های شبه‌نظامی دو طرف، برکناری و یا حذف فرماندهان نظامی که ممکن است مذاکرات را از روند خود خارج کنند(سلیمانی و فخری زاده)، تغییراتی در روابط خارجی با دیگر کشورها، و امثالهم، خبر از یک حرکت هماهنگ میدهد.

این تصور، که «در ایران فقط غربگرایان لیبرال طالب مذاکره هستند»، یک سوءتفاهم است. اولاً لیبرال‌های ایرانی، گلوبالیست هستند و نه غربگرا؛ و دوماً آمریکا هیچ دلیلی برای مذاکره با آنها ندارد. اگر مذاکره‌ای رخ دهد، از طرف خامنه‌ای دیکتاتور و یا اطرافیان او خواهد بود.

ملی‌گرایان آمریکا، ایران را متهم به دخالت در انتخابات، برای تغییر رأی به نفع بایدن، کرده‌اند. همین مسأله باعث میشود ایران جعلی برگهای متعددی را، که برای امتیاز گرفتن نگه داشته بود، از دست داده، و سر میز مذاکره باید امتیازهایی را به رقیب واگذار کند.
حذف افراد کلیدی در صنعت هسته‌ای میتواند یکی از این امتیازها باشد. اطلاعات کامل مقامات جنایتکار امنیتی ایران اشغالگر از جزئیات طرح ترور، و عدم اقدام آنها، احتمال چنین چیزی را بالا می‌برد.

[[حقیقت اینست که فخری زاده توسط خود عوامل اطلاعاتی ایران ترور شد و نه اسرائیل. اشراف اطلاعاتی اسرائیل بر دستگاه امنیتی و اطلاعاتی ایران قابل تردید نیست. مهمل گویی‌ها و تناقضات فراوان در اظهارات مقامات مزدور ایران اشغالگر درباره نحوه قتل فخری زاده تنها برای تشویش اذهان عمومی است. در برخی از عکسهای صحنه به هلاکت رسیدن فخری زاده، سوراخهایی که در بدنهٔ خوردوی آنها دیده می‌شود کاملا بیانگر آن است که شخصی از داخل خودرو بسوی آنان شلیک کرده است و گلوله ها بدنه را از داخل بسمت بیرون شکافته اند. تکه‌های خوردشدهٔ شیشه ها نیز به بیرون پرتاب شده‌اند و نه داخل خودرو. همچنین طبق سوتی مقامات، انفجار وانت پارک شده چندین دقیقه بعد از ورود نیروهای امنیتی رخ داده است و نه هنگام عملیات ترور!.]]

اقدام به ترور ترامپ و اعلام رسمی آن توسط سردار کُرک و پشم، حسین سلامی، و دخالت در انتخابات آمریکا به نفع بایدن، اشتباه محاسباتی بود. اگر اشتباه محاسباتی از این قبیل ادامه یابد، طرف ایرانی مذاکره مجبور خواهد شد که به حریف برای حذف افرادی در حد “سید حسن نصرالله” هم امتیاز بدهد.

فؤاد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا