الاحوازجغرافياي ايران جعليجهان

مقامات امنيتى تركيه راز ربودن حبيب چعب از رهبران «جنبش مبارز عربى آزادى بخش الأحواز » از تركيه را فاش كردند

واشنگتن_پست

مقامات امنيتى تركيه راز ربودن حبيب چعب از رهبران «جنبش مبارز عربى آزادى بخش الأحواز » از تركيه را فاش كردند

يك مقام آژانس اطلاعاتی ترکیه MIT گفت: حبيبكعب از رهبران «جنبش مبارز عربى آزادى بخش الأحواز» با فريب خانمى بنام صابرينسعيدى به تركيه سفر كرده و در هنگام ملاقات با اين زن توسط چند قاچاقچى معروف به دستور ج ضداسلامى ايران اشغالگر بوسيله مواد بيهوش كننده، ربوده مى شود و از مرز استان وان در ترکیه وارد ايران جعلی شد.

تحقیقات ترکیه نشان داده كه حبيب چعب در 9 اكتبر(18/07/1399) از سوئد به استانبول سفر کرده است و با زنی بنام «صابرين سعيدى» دیدار كرده است و در هنگام ديدار ربوده شده است. در روزى که چعب به استانبول رسید چند نفر از اعضای تیم آدم ربایی از فروشگاههای سخت افزار در استانبول كابلهاى پلاستیکی را خریداری کردند. حبيب کعب عصر روز جمعه 18 مهرماه 1399 در فرودگاه استانبول فرود آمد و به ملاقات صابرين سعيدى در یک پمپ بنزین در استانبول در Beylikduzu طبق قرار رفته بود ، و آنجا يك وانت (Van)منتظر او بود.

به محض اینکه حبيب کعب سوار ماشین شد، او را بيهوش كرده و دست و پاهايش را بسته بودند. سپس او را به استان وآن در شرق ترکیه منتقل كردند، و سپس او را بوسيله وانت قاچاقچيان به ايران جعلی منتقل كردند. صابرين سعيدى نیز به ایران جعلی بازگشت.
به گفته این مقام مسئول،در روزهای اخیر در ترکیه چندین نفر در ارتباط با آدم ربایی حبيب کعب دستگیر شده‌اند.

این مقام امنيتى گفت: افسران اطلاعاتی و پلیس ترکیه 11 مرد كه همه شهروندان ترکیه هستند به اتهام استفاده از سلاح براى سلب آزادى و از طريق ربودن حبيب کعب را بازداشت کرده است و به دادگاه فرستاده شده اند. اين مسؤل افزود؛ «زندشتى» قاچاقچی معروف مواد مخدر كه چند سال با نهادهاى امنيتى ايران اشغالگر همكارى مىکند، حبيب کعب را ربوده است. فيرات اسرا، همسر زندشتى كه در مهرماه هنگام ربودن حبيب کعب خواست به ايران جعلی سفر كند، توسط پليس امنيت تركيه بازداست مى شود، او به مقامات امنيتى تركيه گفته كه، شوهرش(زندشتى) قبل از ربودن حبيب کعب چندين بار با مقامات جنایتمار ايرانى ملاقات داشته است.
ناپدید شدن حبيب کعب سومین عملیات پر سر و صدا در كشور ترکیه است كه در طول چند سال اخير دولت اشغالگر ایران انجام داده است. اين ربايش روابط بین ايران جعلی و کشور تركيه را تهديد مىكند.

https://www.washingtonpost.com/world/middle_east/iran-intelligence-turkey-kidnap-plot/2020/12/12/818e0c30-3b2c-11eb-8328-a36a109900c2_story.html

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا