جغرافياي ايران جعليجهان

« اوا ارنست زیدزیچ » ، نماینده پارلمان اتریش امروز سه شنبه ۱۵ دسامبر ۲۰۲۰ از رفتار رژیم ايران با زندانیان اتریشی در ایران به شدت انتقاد کرد .

خانم ارنست زیدزیچ که نماینده « حزب سبزها » ( GRUNE ) در مجلس نمایندگان اتریش است ، امروز در سخنرانی خود مدعی شد خانواده برخی از شهروندان اتریشی که در ایران اشغالگر زندان هستند ، در مراجعه به او ، از وضعیت سلامت روحی و جسمی این شهروندان در زندان ایران اشغالگر اطلاعی ندارند .
او به « مسعود مصاحب » و « کامران قادری » ، دو شهروند اتریشی ایرانی اشاره کرده است که در سال های اخیر توسط نهادهای امنیتی و قضایی ایران ، به اتهام « جاسوسی » بازداشت شده اند .
این نماینده مجلس گفته است : « واقعیت هایی که رژیم آخوندی ایران برای ما ترسیم کرده است ، قابل باور نیست .
آنها شهروندان ما را بدون هیچ دلیلی بازداشت می کنند .
شهروندان ما در زندان های ایران از کمترین امکانات بهداشتی برخوردار نیستند .
دارو و پزشک در دسترس آنها نیست و این شکنجه هم چنان ادامه دارد . »
او به دولت ایران اشغالگر اخطار داده است : « چنین نقض آشکار حقوق بشری ، در روابط آینده اتریش و ایران تاثیر چشم گیری خواهد داشت . »
اتریش طی سال های اخیر یکی از معدود کشورهای اروپایی بود که رابطه دیپلماتیک نزدیک خود با ایران را حفظ کرد .
با این حال ، پس از اعدام « روح الله زم » ، اتریش نیز مانند فرانسه ، آلمان و ایتالیا ، اجازه حضور سفیرش در « نشست اقتصادی اروپا » که به صورت آنلاین با « محمدجواد ظریف ، وزیر خارجه ایران برگزار می شد را نداد.
خانم ارنست زیدزیچ که سخنگوی سیاست خارجی و حقوق بشر حزب سبزهای اتریش هم هست ، مدعی شده است که دو زندانی اتریشی در ایران زیر فشار و شکنجه هستند و هر دو نیاز جدی به درمان دارند . او اعلام کرده است مسعود مصاحب به بیماری قلبی شدید مبتلا است و کامران قادری نیز علایم شدید کرونا دارد .
این نماینده مجلس اتریش گفته است که رژیم تئوکراتیک ( دینی ) ایران بار دیگر نشان داد که به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست : « آنها هیچ اهمیتی برای جان شهروندان قائل نیستند .
همین باعث می شود تا ما به صورت جدی بخواهیم که روابط اقتصادی اتریش با ایران فقط و فقط با رعایت موازین حقوق بشر تداوم داشته باشد .
ما می دانیم که نشست اقتصادی اروپا برگزار نشد .
این کافی نیست . آن چه نیاز داریم ، یک فشار همه جانبه از سوی جهان به حکومت ایران است . »


احمد غافلی زاده جلیعه

مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز

http://WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا