جغرافياي ايران جعليجهان

احتمال تأسیس پایگاه نظامی ایران اشغالگر، روسیه و چین در خلیج‌ عربی

علی رییعی، سخنگوی دولت روحانی رئیس جمهور ایران اشغالگر، احتمال تأسیس پایگاه نظامی مشترک روسیه و چین با ایران اشغالگر در خلیج عربی یا دریای عمان را با صراحت رد نکرد. همزمان سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت مانعی بر سر همکاری نظامی ایران اشغالگر و روسیه نمی‌بیند.

دو روز قبل روزنامه «هاآرتص» چاپ اسرائیل نوشت که امارات عربی و اسرائیل در جزیره سُقُطری (واقع در جنوب یمن) پایگاه نظامی مشترکی ایجاد کرده‌اند. پیش از آن هم رسانه‌های اسرائیلی از عبور یک زیردریایی این کشور از آب‌راه سوئز و حرکت آن به سمت خلیج عربی خبر داده‌ بودند.

بر همین اساس علی ربیعی، سه‌شنبه ۹ دی در نشست خبری هفتگی خود که برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در پاسخ به سئوالی درباره احتمال تأسیس پایگاه نظامی مشترک روسیه و چین با ایران جعلی در خلیج عربی یا دریای عمان، گفت:

«مناسبات دوستانه ما با دو کشور روسیه و چین در اوج خود به پیش می‌رود هرچند که ما محدودیتی برای تعمیق این روابط در تمام جنبه‌های سیاسی و اقتصادی نداریم اما همان‌طور که بارها و از جمله در ارائه طرح صلح هرمز(تنگه باب السلام) اعلام کرده‌ایم، امنیت در منطقه خلیج عربی باید توسط کشورهای ساحلی این منطقه تأمین شود.»

محدودیت‌های تسلیحاتی علیه ایران اشغالگر بر اساس توافق‌نامه هسته‌ای اکتبر / مهر سال جاری رفع شدند. پایان این محدودیت به معنی آن است که به محدودیت صادرات و واردات اقلام تسلیحاتی از مبداء و به مقصد ایران جعلی لغو شده است.

هفته گذشته ایالات متحده آمریکا زیردریایی نظامی «یو اس اس جورجیا» و دو کشتی نظامی مسلح به موشک‌های هدایت‌شونده را به خلیج عربی اعزام کرد.

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا