دیدگاه‌ها

اتهامات اقتصادی قاسم سلیمانی و سپاه تروریستی قدس

پول‌پاشی 22 میلیون دلاری قاسم سلیمانی، تروریست به هلاکت رسیده، به عضو ارشد حماس تازه‌ترین موردی است که خبرساز شده اما اتهامات فساد مالی سلیمانی و افراد مرتبط با او و نیروی قدس سپاه بسیار گسترده‌تر است. فعالیت‌های او در کرمان، جعل اسکناس در اروپای شرقی، پرونده رزم‌حسینی و خیریه همسر قالیباف تنها بخشی از سایر اتهاماتی است که رد پای سلیمانی سردار دلارها و گروه تروریستی سپاه قدس در آنها دیده می‌شود.

این نخستین بار نیست که موضوع انتقال چمدانی پول به کشورهای دیگر توسط ایران اشغالگر مطرح شده است.
حدود ده سال قبل، شماری از نمایندگان مجلس نمایشی ایران جعلی از انتقال چمدانی پول به افغانستان و سوریه انتقاد کردند.

چند روز پیش از آن، ۲آبان‌ماه۱۳۸۹، نیویورک تایمز گزارش داده بود که «عمر داوودزی»، رئیس دفتر «حامد کرزی» رئیس جمهوری وقت افغانستان، چندین پاکت پول حاوی اسکناس‌های یورو از «فداحسین مالکی»، سفیر وقت ایران اشغالگر در کابل، دریافت کرده است.

به دنبال انتشار این گزارش، حامد کرزی گفت، ایران(اشغالگر) سالی یک یا دو بار حدود پانصد و گاهی ششصد هزار یورو به افغانستان کمک می‌کند.

پیش از آن نیز یکی از اتهامات «حمید بقایی»، معاون اجرایی دولت «محمود احمدی‌نژاد»، اختلاس در مبلغ سه میلیون و ۷۶۶ هزار یورو به علاوه ۵۹۰ هزار دلاری اعلام شد که نیروی قدس سپاه تروریستی پاسداران «برای امور مربوط به کشورهای آفریقایی» به او داده بود.
بقایی در دفاعیات خود نوشت: «مبالغ مذکور موضوعی فیمابین شخص سردار سلیمانی و شخص دکتر!! احمدی‌نژاد بوده است.

پرونده قدیمی جعل اسکناس

اتهام‌های فساد مالی در نیروی قدس سپاه تروریستی پاسداران تنها به پول‌پاشی و انتقال چمدانی پول(ثروت‌های ملل غیرفارس و حتی فارس) محدود نیست و مواردی دیگر را نیز شامل می‌شود.

یکی از این موارد را «محمد سرافراز»، رئيس سابق سازمان صداوسیما، افشا کرد. البته او «سازمان (ترور و) اطلاعات سپاه» را متهم به فساد اقتصادی کرده بود اما در قسمتی از این اتهامات نام نیروی تروریستی قدس و «محمود سیف» نیز مطرح بود.
محمود سیف، با نام دیگر «محسن سجادی‌نیا» و همسر سابق «شهرزاد میرقلی‌خان»، شرکت «تجارت الماس مبین» زیرمجموعه بنیاد تعاون سپاه را اداره می‌کرد. به گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا، این شرکت با همکاری سپاه تروریستی پاسداران در معاملات اسلحه و همچنین در تامین تجهیزات لازم برای جعل اسکناس فعالیت داشت.

سال ۱۳۹۰ برخی رسانه‌ها خبر دادند که یک شبکه جعل اسکناس در اروپای شرقی کشف شده که محمود سیف و برادرش «حمید» در آن دست داشته‌اند. این افراد همچنین متهم به قاچاق مواد مخدر شده بودند. تمامی این فعالیت‌ها با سپاه تروریستی قدس ارتباط داشت.

فعالیت در کرمان

بخشی از فعالیت‌های اقتصادی که به سپاه تروریستی قدس منتسب شده مربوط به فعالیت‌های افراد نزدیک به قاسم سلیمانی در کرمان بوده است. سلیمانی در مقام فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان و بعد فرمانده نیروی تروریستی قدس سپاه به همراه نزدیکانش در ارتباط با مجموعه‌های اقتصادی نزدیک به «حسین مرعشی» بودند. مرعشی، استاندار سابق کرمان و سخنگوی حزب «کارگزاران سازندگی(کارگزاران غارتگری)»، مجموعه‌هایی اقتصادی را مدیریت می‌کرد که یکی از آنها شرکت هواپیمایی “ماهان”است. ماهان بعدها از سوی آمریکا به دلیل همکاری با سپاه قدس تحریم شد.
شرکت «گسترش صنایع و معادن ماهان» با همکاری حسن پلارک، مهدی جهانگیری و «مرتضی بانک» تشکیل شد. همچنین «محمد پلارک»، فرزند حسن پلارک، نیز نامش در میان شرکت‌های مرتبط با «محمدرضا جهانبانی»، متهم بانک سرمایه، به میان آمد. درباره نقش او نیز مانند نقش «محسن جعفری»، فرزند «محمدعلی جعفری» فرمانده سابق سپاه تروریستی پاسداران، نیز در فساد بانک سرمایه پنهان‌کاری شد.

قاسم سلیمانی چند ماه پیش از به هلاکت رسیدنش حسن پلارک را از ریاست «ستاد بازسازی عتبات عالیات» کنار گذاشت و یک کرمانی دیگر، «محمد جلال‌مآب»، را بجای او منصوب کرد.

قرض‌الحسنه رسالت

صندوق قرض‌الحسنه رسالت که به «بانک رسالت» تبدیل شد نیز یکی از مجموعه‌های مرتبط با نزدیکان قاسم سلیمانی در کرمان بود. نام این قرض‌الحسنه در دادگاه «علی‌اكبر عمارت‌ساز»، رئیس یکی از شعب بانک تجارت کرمان، مطرح شد.
در کیفرخواست عمارت‌ساز گفته شد که صندوق قرض‌الحسنه رسالت «شوق گسترده‌ای برای تبدیل شدن به بانک و گسترش شعب داشته است. در مقاطعی با کمبود سرمایه روبه‌رو بوده که مدیران آن اقدام به صدور چک‌های بدون پشتوانه می‌کرده‌اند و متهم این چک‌ها را در شعبه تختی بانک تجارت کرمان به چک‌های بین بانکی بانک‌های دیگر به ذی‌نفعی بانک رسالت تبدیل می‌کرده است.»

اتهامات وزیر صنعت

«علیرضا رزم‌حسینی»، استاندار سابق کرمان و مشهد، نیز یکی از افراد نزدیک به قاسم سلیمانی بود. او به رغم متهم بودن به فساد مالی به عنوان وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت از مجلس رای اعتماد گرفت. رزم‌حسینی پس از بازگشت از کانادا به ایران جعلی، با حمایت قاسم سلیمانی استاندار کرمان شد.

در جلسه رای اعتماد به رزم‌حسینی اتهامات زیادی درباره فساد مالی او و اعضای خانواده‌اش مطرح شد. «اردشیر مطهری»، نماینده گرمسار، گفت که او «از اوایل دهه هشتاد با آقای پوریانی، از مافیای معدن کرمان، شراکت داشته است.
با وجود این مخالفت‌ها اما رزم‌حسینی با فرمان حکومتی خامنه‌ای سردسته مفسدین فی الارض وزیر شد.

پرونده همسر قاسم سلیمانی و همسر محمدباقر قالیباف

یکی از موضوعاتی که به صورت سربسته مطرح شد، پروژه‌های مشترک همسر قاسم سلیمانی، همسر محمدعلی جعفری و همسر «محمدباقر قالیباف» است.
این اتهامات احتمالا مربوط به خیریه همسر قالیباف است.

«مرتضی الویری»، رئیس وقت کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، گفته بود که ۱۲ پرونده تخلف به قوه قضاییه داده شده اما پیگیری نشده‌اند.
پرونده‌های فساد مالی که به آنها اشاره شد و سپاه تروریستی قدس و افراد مرتبط با آن در آنها نقش داشته‌اند تنها مربوط به داخل جغرافیای ایران جعلی می‌شد.
این نیرو به دلیل فعالیتش در خارج نیز فعالیت‌های اقتصادی متعددی داشته است.

«محمدباقر ذوالقدر»، جانشین سابق فرمانده کل سپاه تروریستی پاسداران، گفته است اگر دولت در تامین مالی پروژه‌ای مشکل داشت، خود قاسم سلیمانی «منبع مالی ایجاد و تولید می‌کرد». موضوعی که با روحیه قاسم سلیمانی و نوع مدیریت او نیز تناسب داشت.

فهد الأحوازي

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا