الاحواز

نگرانی از اجرای حکم اعدام یک زندانی عرب در احواز پایتخت

«جاسم حیدری» زندانی سیاسی عرب احواز اشغالی محكوم به اعدام صبح روز شنبه ۱۳ دى ماه ۱۳۹۹از زندان مركزى احوازپایتخت به مکانی نامعلوم منتقل شده است.

حكم اعدام این فعال عرب احوازی آبان‌ماه سال جاری در ديوان عالى نظام اشغالگر ایران تایید و به او ابلاغ شد.

جاسم حیدری از آذر۱۳۹۶به اتهام «همکاری با گروه‌های مخالف نظام اشغالگر ایران » توسط اداره اطلاعات احواز پایتخت بازداشت شده بود.

شعبه ۳ دادگاه انقلاب نظام اشغالگر ایران احواز پایتخت او را محاکمه و به اعدام محکوم کرده بود.

جاسم حیدرى در ابتدا پس از بازداشت، به زندان اوین و سپس به بازداشتگاه اداره اطلاعات احواز پایتخت منتقل شد.

نیروهای امنیتی همان سال «مرضیه حیدرى»، مادر ۴۸ ساله جاسم حیدری را با هدف تحت فشار قراردادن او و اخذ اعترافات بازداشت کرده بودند.

جاسم حیدرى چندین ماه به صورت بلاتکلیف در بازداشتگاه اداره اطلاعات نظام اشغالگر ایران تحت شکنجه روحى و فیزیکى قرار گرفت و در نهایت به زندان شیبان ( زندان مرکزی) احواز پایتخت منتقل شد.

در آخرین جلسه دادگاه انقلاب نظام اشغالگر ایران، قاضى پرونده به او گفته بود: «دادگاه انقلاب و اداره اطلاعات تصمیم گرفته‌اند که براى شما حکم اعدام صادر شود و ما به زودی این حکم را به شما اطلاع خواهیم داد.»

جاسم حیدرى یکی از زندانیانی است که در اعتراضات اخیر زندان مرکزى احواز پایتخت برای مدتی طولانی همراه با چند تن دیگر از فعالان زندانی عرب احوازی به مکانی نامعلوم منتقل شده بود.

منابع حقوق بشری در احواز پایتخت با ابراز نگرانی از احتمال اجرای حکم اعدام او در سکوت خبری می‌گویند انتقال او از زندان شیبان به مکان نامعلوم توسط ماموران اداره اطلاعات احواز انجام شده است.

#جاسم_حیدری #اعدام_نکنید

۳ ژانویه ۲۰۲۱


امیر احوازی
مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی احواز
http://WWW.ALAHWAZ.COM
https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا