جغرافياي ايران جعليجهان

نیویورک تایمز: آمریکا چند هواپیمای جنگنده را جایگزین ناو هواپیمابر نیمیتز در خلیج عربی کرد

نیویورک‌تایمز به نقل از مقامات پنتاگون گزارش داد ارتش آمریکا پس از خارج کردن ناو هواپیمابر نیمیتز از خلیج‌ عربی، چندین هواپیمای جنگنده را به عربستان سعودی و سایر کشورهای خلیج عربی فرستاده‌ تا خلاء حضور این ناو در منطقه جبران شود.

در پی خارج شدن ناو هواپیمابر نیمیتز آمریکا از خلیج عربی، نیویورک تایمز روز جمعه ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ به نقل از مقامات پنتاگون گزارش داد کریستوفر میلر، سرپرست وزارت دفاع آمریکا، دستور خروج ناو نیمیتز از خلیج عربی را به عنوان نشانه‌ای به رژیم ایران( نظام اشغالگر ایران )برای «کاهش تنش» با این کشور صادر کرده است.

به گفته این مقامات، ارزیابی میلر این است که خروج ناو نیمیتز باعث می‌شود مقامات تندرو در نظام اشغالگر ایران که حضور این ناو را در خلیج عربی اقدامی تحریک‌آمیز دانسته و به تهدید نیروهای آمریکایی می‌پردازند، بهانه کمتری داشته باشند.   
  
به گزارش نیویورک تایمز، گزارش‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا نشان می‌دهند که احتمال دارد نظام اشغالگر ایران و نیروهای مورد حمایتش برای انتقام کشته شدن تروریست بین المللی به هلاکت رسیده “قاسم سلیمانی”،در حال آماده شدن برای انجام یک حمله طی شنبه یا یکشنبه باشند.
۲ ژانویه ۲۰۲۰


امیر احوازی
مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی احواز
http://WWW.ALAHWAZ.COM

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا