دیدگاه‌ها

پایان عمق استراتژیک و امپراطوری خیالی

از مدت ها پیش روشن شده بود که بازی در سوریه تمام است و خون هزاران زن و بچه و پیر و جوان بیگناه و چند ده میلیارد دلاری که قرار بود “راه قدس از دمشق” را باز کند، باد هوا شده است. از وقتی که با چراغ سبز روسیه و همراهی ساکت بشار اسد، جنگنده‌های اسرائیل، آسمان باز سوریه را به محل تاخت و تاز و شکار تفریح گونهٔ پاسداران تروریست سپاه قدس و وابستگان زینبی و فاطمی آن بدل کردند، فقط رهبر خرفت و شیرین عقل ایران اشغالگر و اطرافیان مجیز گوی او بودند که سرشان را زیر برف فرو می کردند و نمی خواستند باور کنند که ورق در سوریه برگشته است. حالا لاوروف، وزیر خارجه روسیه، با صراحتی که برای هیچ کس جای تردید باقی نمیگذارد، به سرداران کودن سپاه و خامنه‌ای رذل جنایتکار اعلام کرده که روسیه دیگر به آنها اجازه تهدید “امنیت اسرائیل” از خاک سوریه را نخواهد داد و وقت آن رسیده که بساط شان را از آنجا جمع کنند و دست از پا درازتر به ام القرای اسلام برگردند.
پایان عمق استراتژیک، صورتحساب بزرگی را روی دست خامنه‌ای و دیگر جانیان همدست او میگذارد و بعید است که بیت الفساد ورشکسته او بتواند با بگیر و ببند، پاسخ سوال مردم در ارتباط با این ورشکستگی و خیانت بزرگ را بدهد.

گزارش سخنان لاوروف:

به گفته وزیر امور خارجه روسیه این کشور اجازه نخواهد داد از خاک سوریه برای تهدید امنیت اسرائیل استفاده شود. سرگئی لاوروف تاکید کرده که روسیه می‌تواند هر تهدیدی علیه اسرائیل در خاک سوریه را مستقلا خنثی و عقیم کند.
وی در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز دوشنبه ۱۸ ژانویه 2021 در ارتباط با نقش اسرائیل در سوریه و حملات نیروی هوایی اسرائیل به مواضع نیروهای متحد ایران اشغالگر در سوریه بنفع اسرائیل موضع‌گیری کرد.

به گزارش سایت اسپوتنیک لاوروف از دولت اسرائیل درخواست کرده است که پیش از اقدام به مقابله با تهدیدهای امنیتی، این تهدیدها را به اطلاع روسیه برساند.
لاوروف درباره رویکرد اسرائیل در سوریه از جمله گفت: «همکاران گرامی اسرائیلی، هرگاه شما دلایلی درباره این موضوع دارید که کشورتان از سوی خاک سوریه مورد تهدید قرار گرفته است، کافی است این را سریعا به اطلاع ما برسانید و ما همه اقدامات لازم برای خنثی کردن این تهدید را به کار خواهیم بست.»


فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا