جغرافياي ايران جعليملل تحت ستم

بازداشت رویا جلالی از فعالان مدنی سنندج

با بازداشت رویا جلالی، از فعالان مدنی سنندج، که روز سه‌شنبه به دست نیروهای اداره کل اطلاعات کردستان اشغالی بازداشت شد، شمار فعالان کُرد بازداشت شده از سوی وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه تروریستی پاسداران در دو هفته گذشته به بیش از ۸۰ تن رسید.

به گزارش سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، نیروهای اداره اطلاعات روز سه‌شنبه چهاردهم بهمن ماه با ورود به منزل رویا جلالی در سنندج او را بازداشت او کردند. این بازداشت درحالی انجام شد که خبات مفاخری، از فعالان محیط زیست سنندج و همسر رویا جلالی نزدیک به دو هفته پیش، روز پنج‌شنبه ۱۸ دی ماه، پس از چهار ماه بازداشت و با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود.

بنابر این گزارش، رویا جلالی مادر دو فرزند است و از بیماری MS رنج می‌برد و پیگیری خانواده او تاکنون درباره دلایل بازداشت و محل نگهداری او بی‌نتیجه مانده است.

همزمان شبکه حقوق بشر کردستان تحت اشغال ایران گزارش داد که با بازداشت دو شهروند در اشنویه به نام‌های آوات محمدپور و حسین محمدپور شمار بازداشت‌شدگان اخیر به دست‌کم ۸۳ نفر رسیده است.

این سایت با اشاره به اینکه ۵ نفر از ۸۳ فعال کُرد بازداشت‌شده پس از چند روز با قرار وثیقه آزاد شده‌اند، افزود که دیگر بازداشت شدگان همچنان در بازداشتگاه‌های سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و اداره اطلاعات شهرهای ارومیه اشغالی، سنندج و مریوان اشغالی به‌سر می‌برند.


‌ مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا