الاحوازبیانه هاجبههحقوق بشرگزارش ها

دستگیری 10 کارگر شرکت فولاد احواز اشغالي

دستگیری 10 کارگر شرکت فولاد احواز اشغالي
نیروهای اشغالگر ایرانی 10کارگر شرکت فولاد احواز اشغالي را به دلیل درخواست رسیدگی به حقوقشان و پرداخت معاش های به تعویق انداخته شده به مدت چند ماه، دستگیر می کند.

مركز اطلاع رساني جبهه ي دمكراتيك مردمي احواز

مجمع کارگران از دستگیری ده کارگر شرکت فولاد احواز اشغالي به وسیله ی نیروهای اشغالگر ایرانی در خانه های خود روز جمعه 2مارس 2018و با اجازه ی دادگاه ایرانی در احواز خبر داد.

واین بدان دلیل بود که کارگران تهدید کرده بودند که در صورت عدم پرداخت حقوق به تعویق انداخته شده به مدت چهار ماه، از کار کردن دست خواهند کشید.

و گزارش سایت ایران خبر به نقل از مجمع کارگران اسامی دستگیر شدگان را افشا کرد که به ترتیب زیر می باشند:
فرهاد اکبریان
مرتضی اکبریان
میثم علی القنواتی
امین مؤمن پور
حسین النیسی
باقر الدلفی
تقی حسن زاده
هادی العفراوی
مهدی عادل زاده

مجمع کارگران دستگیری آن کارگران را محکوم کرد و خواستار آزادی بدون قيد وشرط آنان از مقامات اشغالگر احواز شد.واز عواقب دستگیری آنان در وقتی که فضا مملوء از خشمگینی کارگران خواستار حقوق خود هشدار داد.و حکومت روحانی و پیروانش را مسئول این کارها دانست.

و مجمع طی بیانییه ای اعلام کرد که دستگیری کارگران و بکار گیری ابزار تهدید و ترساندن از سوی مقامات اشغالگر علیه خواستاران حقوق شرعی خود، دلیلی جز ایجاد حس نفرت در کارگر نمیتواند داشته باشد.

افزون بر آن دادگاه ایرانی يكي ديگر از دستگاهاي اشغالگر کمی پیش تر کارگران معترض در احواز را با برخورد دادگاهی تهدید کرده بود.

همچنین علی خامنه ای در سخنرانی اخیرش در مورد نقش دشمنان انقلاب در استغلال کارگران و فتنه انگیزی در میان آنان واینکه آن کارگران و اعتراضاتشان از طرف دشمنان بر آنان تحمیل شده است، سخن گفت

مركز اطلاع رساني جبهه ي دمكراتيك مردمي احواز
3/3/2018

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا