الاحواز

اعتراض زحمتکشان کارخانجات بتنی شهر صالحیه احواز اشغالی ” سه ماه حقوق نگرفته‌ایم”

کارگران مجموعه کارخانجات بتنی شهر صالحیه احواز اشغالی از پرداخت نشدن سه ماه حقوق و بیمه و سایر مطالبات صنفی خود اعتراض دارند.

زحمتکشان کارخانجات بتنی شهر صالحیه احواز اشغالی عدم پرداخت منظم دستمزدها، مشکلات خانوادگی و معیشتی زیادی برای زحمتکشان به وجود آورده است.


کارخانجات بتنی شهر صالحیه احواز اشغالی یکی از دو کارخانه تولیدکننده تراورس‌های بتنی در جغرافیای سیاسی موسوم به ایران است که اغلب زحمتکشان به علت‌ عدم پرداخت منظم دستمزدها با مشکل روبرو هستند. به علت مشکلات مالی پیمانکار و پرداخت نشدن سه ماه از دستمزدهایشان نسبت به هزینه‌های کمر شکن زندگی، هر روز سفرهایشان به نسبت روز قبل کوچکتر می‌شود.

زحمتکشان برای دریافت معوقات مزدی خود بارها به نهادهای مسئول مراجعه کرده‌اند، هنوز پاسخی دریافت نکرده‌اند.

به گفته آن‌ها، برخی از همکارانشان در پرداخت اجاره خانه و هزینه‌های روزمره زندگی مشکل دارند و برای گذران امور مجبور به قرض شده‌اند.

این کارگران همچنین نگران پرداخت حق بیمه‌های خود هستند. آن‌ها اظهار داشتند: همزمان با حقوق، سه ماه حق بیمه ما نیز به حساب تامین اجتماعی واریز نشده است.

معوقات زحمتکشان کارخانجات بتنی شهر صالحیه احواز اشغالی در حالی پرداخت نشده که مدیریت این مجموعه، کمبود نقدینگی و نداشتن اعتبار ریالی کافی را دلیل این تاخیر می‌داند.

به گفته زحمتکشان: جدا از موضوع پرداخت نشدن دستمزد و بیمه، هم اکنون دو سال است به کارگران این کارخانه که در شرایط سخت و در محیطی حادثه‌ساز کار می‌کنند، لباس و کفش ایمنی کار داده نشده است و کارگران از جیب هزینه می‌کنند. در زمینه مشکلات‌مان به هر مسئولی هم شکایت می‌کنیم فقط شنونده است و هیچ اقدامی نمی‌کند.

زحمتکشان کارخانجات بتنی شهر صالحیه احواز اشغالی با اشاره به اینکه آن‌ها به دلیل ترس از اخراج توان اعتراض ندارند، گفتند: وقتی کارگر حامی ندارد مسلما اعتراضات او هم به جایی نمی‌رسد. از مسئولان شهر گله‌مندیم که سکوت اختیار کرده و در پیگیری مطالباتمان هیچ واکنشی جدی از خود نشان نمی‌دهند.


سازمان ملی حمایت از زحمتکشان الاحواز(شغل)
11/02/2021


https://t.me/NODAW
https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا