دیدگاه‌ها

احواز و عید نوروز ؟

عید نوروز شاید در یکی از بهترین فصل های سال باشد اما آیا در احواز و یا در بین مردم عرب معنای هم دارد؟ جواب خیر زیرا در هیچ جایی از دین، آداب و رسوم ملل عرب چه در اشغالگر ایران و چه در خاورمیانه و حتی اطراف خلیج عرب؛ این عید را نه جشن و نه آن را به رسمیت می شمارند، و برعکس عید فطری که در میان اشغالگران ایرانی اهمیتی ندارد، این عید را با بهترین شکل ممکن آن را جشن میگیرن و عید فطر درواقع بهترین وقع برای رونمایی از آداب و رسوم ملل عرب مخصوصا احوازها ودیدوبازدید است و با پوشیدن لباس سنتی دشداشه (عبای سفید عربی مردانه) است.

البته أين يعني بي احترامي يا توهين بعادات و رسوم ومناسبات ملل ديگر نيست ، بلكة جوابي است به دولت اشغالگر ايران كه از نوروز به عنوان ابزاري براي از بين بردن  هويت ملى ملت عرب احواز طَي ساليان  متمادي استفاده نموده و با تمامي نمادهاي فرهنگي وتاريخي ملت عرب احواز در جنگ است .

ناگفته نماند كه اشغالگران فارس هماهگونه كه ميراث تاريخي وفرهنگي ملل تحت اشغال را به خود نسبت مي دهند جشنهاي فرارسيدن بهار  كه از قديم ميان ملل منطقة از جمله ملل أشور يها ،اكديها ، توركها ، و كوردها بوده وجزء ميراث ملى انان است  را جنش ملي فارسها تبديل كرده و به سياست يك سانسازي  نژادي. ادامه  دهد.

ایران اشغالگر هرساله با سياستها ي ضد انساني و با کوشش بسیار و تبلیغات کلان عید نوروز و همینطور فرهنگ فارسی زبان را به ملل دیگر تحمیل می کند در صورتی که اشغالگران جمعیت بالای ندارند و ایران فیک درواقع از ملل و أقشار  و ادیان و عقاید مختلفی می باشد که تحت سلطة و ستم واشغالگرى این رژیم درامده اند.

و همینطور چهارشنبه سوری که روزی برای جشن و تفریح ایرانی هاست در احواز تبدیل به روز اعتراضات سراسری و درهم کوبیدن رژیم شده.

این رژیم ضد بشری آخوندی که هر سال قبل از عید نوروزصدها و حتی هزاران نفر را هرساله دستگیر،  و بشکل های فجيعي شكنجه ميدهد ملل تحت اشغال از جمله عربهای احوازی، آزربایجانی ها، کردها، بلوچها و غیره را زیر بار ظلم و ستم خود قرار داده اند.

عضو  جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا