جغرافياي ايران جعليجهان

رئيس سازمان هواپیمایی درباره شب شلیک: هماهنگی در سطح عالی بود

تورج دهقانی زنگنه، رئيس سازمان هواپیمایی ایران اشغالگر گفته است در شب شلیک موشک به هواپیمای مسافربری اوکراینی «‌هماهنگی در سطح عالی» وجود داشته و از این سازمان برای بستن آسمان ایران جعلی درخواستی نشد.

او روز یک‌شنبه، ۲۶ بهمن در روزنامه شرق گفته است، نگفته که چه سازمانی باید این درخواست را بدهد ولی تاکید کرده است که «‌آسمان قرار نبوده ممنوع اعلام شود».

زنگنه معترضان به نحوه هماهنگی و رویدادهای شلیک موشک به هواپیمای اوکراینی را متهم کرده که با (جمهوریضد اسلامی) «عناد دارند» و «این بحث را سیاسی کرده‌اند».

پیش از این امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده جنایتکار نیروی هوافضای سپاه تروریستی پاسداران، گفته بود که در شب ۱۸ دیماه سال گذشته «احتمال درگیری» نظامی بین ایران اشغالگر و آمریکا بوده است و علاوه بر ۱۳ موشکی که به پایگاه عین‌الاسد شلیک شد، ۴۰۰ موشک دیگر نیز آماده شلیک بوده و سپاه تروریستی پاسداران آماده درگیری بیشتر بوده است.

خانواده قربانیان پرواز هواپیمای اوکراینی با اشاره به همین وضعیت از آقای حاجی‌زاده و سایر مسئولان حکومت اشغالگر ایران پرسیده‌اند که چرا با وجود چنین وضعیتی، حریم هوایی آسمان ایران جعلی بسته نشد و سامانه نظامی بین دو فرودگاه تهران با دستور چه کسی مستقر شد؟

هواپیمای اوکراینی با شماره پرواز پی‌اس ۷۵۲، بامداد ۱۸ دیماه پارسال با شلیک دست‌کم دو موشک پدافند سپاه تروریستی پاسداران در نزدیکی تهران سرنگون شد و تمام ۱۷۶ سرنشین آن در دم جان باختند.

سپاه تروریستی پاسداران بعد از چند روز پنهان‌کاری، سرانجام تحت فشار جامعه جهانی اقرار کرد که این هواپیما با موشک‌های سپاه ساقط شده است، اما علت آن را «خطای انسانی» اعلام کرد.

در مقابل خانواده قربانیان و دولت‌های کانادا و اوکراین سرنگون شدن هواپیما را یک جنایت عامدانه خوانده‌‌اند و خواستار رسیدگی دقیق به پرونده آمران و عاملان شلیک به هواپیما هستند.

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا