جغرافياي ايران جعليملل تحت ستم

تأیید حکم 5 سال حبس برای مدرس زبان کوردی

شعبه چهارم بیدادگاه تجدید نظر کردستان اشغالی حکم 5 سال حبس تعزیری را برای “زهرا محمدی” به اتهام «تشکیل گروه علیه امنیت(کشور جعلی ایران)» تأیید کرد.

بر اساس گزارش سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، بیدادگاه تجدید نظر کُردستان اشغالی محکومیت بدوی 10 سال حبس زهرا محمدی، مدرس زبان کوردی و مسئول انجمن فرهنگی اجتماعی نوژین را به 5 سال کاهش داد.

به گفته یک منبع مطلع، بیدادگاه تجدید نظر زهرا محمدی اکتبر 2020 در شعبه چهارم بیدادگاه تجدیدنظر کردستان اشغالی به ریاست قاضی مفسد «مصطفی طیاری» برگزار شده و طی روزهای گذشته این حکم رسماً به وی ابلاغ شده ‌است.

این مدرس زبان کوردی تیرماه سال جاری توسط شعبه یکم بیدادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی فاسد “سعیدی” به اتهام «تشکیل گروه علیه امنیت کشور جعلی ایران» به تحمل 10 سال حبس تعزیری محکوم شده بود. صدور حکم 10 سال حبس به اتهام تشکیل گروه در حالی است که زهرا محمدی تنها عضو انجمن «نوژین» بوده و در رای صادره انجمن نوژین از تمامی اتهامات وارده تبرئه شده بود.

زهرا محمدی، روز پنج شنبه 23 می 2019، پس از هجوم نیروهای اداره ترور و اطلاعات سنندج به منزلش همزمان با دو عضو دیگر انجمن نوژین بازداشت شد و روز دوشنبه 1 دسامبر 2020 همان سال با وثیقه 700 میلیون تومانی موقتاً از زندان آزاد شد.

زهرا محمدی 28 ساله و اصالتاً اهل روستای «سرواله‌ دهگلان» و ساکن سنندج فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد ژئوپولتیک دانشگاه بیرجند است.
این فعال مدنی به مدت 10 سال است که در روستاهای اطراف ونیز شهر سنندج مشغول تدریس زبان کوردی بصورت داوطلبانه می‌باشد.
وی در سال یکی از مؤسسین انجمن فرهنگی اجتماعی نوژین بوده که در حال حاضر ریاست آن را عهده‌دار می‌باشد.

انجمن نوژین یکی از انجمن‌های فرهنگی و اجتماعی فعال در کُردستان اشغالی می‌باشد که در چندین شهر این اقلیم از جمله سنندج، کامیاران، دهگلان، سقز و بانه فعالیت داشته و کلیه فعالیت‌های آن بصورت داوطلبانه و عام‌المنفعه بوده‌ است.

به گفته «هه‌نگاو» قاضی فاسد “مصطفی طیاری” ریاست شعبه چهارم تجدید نظر از «قضات بدنام» در زمینه حقوق بشر است که پیشتر در شعبه دوم بیدادگاه انقلاب سنندج بوده و موجب نقض حقوق بنیادین فعالان سیاسی و مدنی کورد در کُردستان اشغالی شده ‌است.

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا