الاحواز

مرگ تدریجی تالاب فلاحية

مرگ تدریجی تالاب فلاحية
به دلیل رهاسازی پسماندهای صنعتی

احمد غافلی زاده جلیعه

انتشار تصاویریی که نشان از انباشت و رهاسازی غیراصولی پسماند و پساب صنعتی در تالاب بین المللی فلاحيه دارد نگرانی فعالان محیط زیست در احواز اشغالي را به دنبال داشته است .
فعالان محیط زیست احواز اشغالي می گویند این تالاب به محلی برای انباشت پسماندهای شهری ، صنعتی و بیمارستانی شده و این امر مرگ تدریجی را برای اکوسیستم تالاب فلاحيه رقم خواهد زد .
« فیصل عامری » یکی از فعالان محیط زیستی فلاحيه در این باره گفته است که کامیون ها زباله ها را کنار جاده تخلیه می کنند و گاهی اگر وضعیت هوا نامناسب باشد یا باران ببارد ، با وزیدن باد و بارش باران ، زباله ها در سطح جاده پخش می شود .
او همچنین گفته است امتداد مسیر تخلیه زباله دقیقا مماس با تالاب فلاحيه است و مقداری از زباله توسط باد وارد تالاب می شود . این فعال محیط زیست این مسئله را « یک خطر جدی » توصیف کرده است که جان تالاب را تهدید می کند .
این فعال محیط زیست در گفتگو با روزنامه جام جم وابسته به رژيم اشغالگر تاکید کرده است که دوستداران محیط زیست بارها پیشنهاداتی برای جمع آوری ، تفکیک پسماند پلاستیکی و تخلیه به شهرداری شهرستان فلاحيه داده اند اما به هیچ کدام از آنها توجهی نشده است .
رهاسازی پسماندهای شهری ، صنعتی و بیمارستانی توسط شهرداری های شهرهای فلاحيه ، خنافره و دارخوین در احواز اشغالي مدتی است که به معضل بزرگی برای شهروندان این مناطق تبدیل شده و اکوسیستم تالاب فلاحيه را نیز به خطر انداخته است .

مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز

http://WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا