جغرافياي ايران جعليجهان

ترویج خشونت و یهودستیزی در کتاب‌های درسی ایران اشغالگر

دیوید اندرو وینبرگ، تحلیلگر ارشد سازمان غیرانتفاعی اتحادیه ضدافترا (ای دی ال) مستقر در نیویورک، گزارشی در مورد یهودستیزی در کتاب‌های درسی ایران اشغالگر تهیه کرده است.

هدف از این گزارش، تمرکز بر تلاش‌ حکومت اشغالگر ایران برای ترویج یهودستیزی و ارائه تصویری جامع در دورانی که آمریکا تلاش می‌کند با چالش‌های نظامی و سیاست خارجی ایران اشغالگر مواجه شود عنوان شده است.
این سازمان که موارد یهودستیزی، ترویج خشونت، و نفرت را مستند می‌کند، کتاب‌های درسی ایران اشغالگر را بررسی کرده است.

در این گزارش از کتاب‌های مقاطع متوسطه، تصاویر، و بخش‌هایی آورده شده است. از جمله این کتاب‌ها می‌توان «آمادگی دفاعی»، «پیام‌های آسمان» و «مطالعات اجتماعی» اشاره کرد.
چهار سال پیش نیز «انستیتوی نظارت بر صلح و مدارای فرهنگی در آموزش مدارس» تحقیقی جامع در این رابطه انجام داده بود.
بر اساس ارزیابی دقیق ( ای دی ال) از کتاب‌های مقاطع دبستان، راهنمایی، و دبیرستان، این سازمان نتیجه‌گیری کرده است که آموزش‌های حکومت اشغالگر ایران در سال تحصیلی گذشته بر آماده‌سازی کودکان برای جنگ متمرکز بوده است.

اشاره این مطالعه به درس‌های «آمادگی دفاعی» و پیام‌های نظامی در کتابهای تاریخ(جعلی) و مطالعات دینی و اجتماعی است که نشان می‌دهد بچه‌ها چگونه در این کتاب‌ها به جنگ و درگیری به عنوان ابزاری برای «اطمینان حاصل کردن از صلح» تشویق می‌شوند.

گزارش همچنین بر پیام‌های ضدامپریالیستی، تحریک علیه آمریکا، اسرائیل، و دیگر کشورهای پیشرفته در درس‌هایی چون «دین و زندگی» و «تعلیمات اجتماعی» به بچه‌ها منتقل می‌شود اشاره کرده است.
در بخشی از این گزارش آمده است که دولت اشغالگر ایران ادعا می‌کند هدفش دولت اسرائیل است، اما محتوای آموزشی آن حاوی ترویج نفرت علیه قوم یهود است
این گزارش همچنین تأکید می‌کند که در کتاب‌های درسی تلاش شده این طرز تفکر جا بیافتد که تحریم‌های اقتصادی غرب نتیجه برخی از رفتارهای حکومت اشغالگر ایران نیست، بلکه بخشی از «طرح شیطانی» آمریکا و تهدیدی برای موجودیت(جعلی)ایران و مردم آن است.

گردآورندگان این گزارش می‌گویند کتاب‌های درسی ایران اشغالگر به کودکان مدرسه‌ای می‌آموزد که تأثیرات فرهنگی آمریکا و اروپا صرفا بخشی از یک «جنگ نرم» و یا «تهاجم فرهنگی» علیه دین اسلام است.
تهیه‌کنندگان این گزارش از سیاستمداران، روزنامه‌نگاران، و فعالان مدنی دنیا خواسته‌اند که آگاه باشند و بدانند که آموزه‌های مضر حکومت اشغالگر ایران به نسل آینده یک چالش سیاستی مهم در رویارویی با ایران جعلی است و دستیابی به صلح و تفاهم پایدار را دشوارتر می‌کند.

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا