جهان

واکنش تهران به تحریم‌های جدید آمریکا علیه 10 ایرانی

در پی تحریم جدید آمریکا علیه 10 ایرانی و یک نهاد وابسته به تهران مستقر در ایالات متحده آمریکا، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با انتقاد از سیاست آمریکا به این تحریم جدید واکنش نشان داد و آن را «نشانه بارز دیگری» از دشمنی آمریکا دانست.

وزارت خزانه‌داری آمریکا ده شخصیت حقیقی و حقوقی وابسته به جمهموری اسلامی ایران را به اتهام جرائم سایبری از قبیل هدف قراردادن صدها دانشگاه در آمریکا و دیگر کشورهای جهان، تحریم کرد.

وزارت خزانه‌‌داری آمریکا روز جمعه 10تن و یک شرکت وابسته به سپاه پاسداران ایران که گفته می‌شود برای هک کردن صدها دانشگاه آمریکایی و بین‌‌المللی و ده‌ها شرکت و بخش‌هایی از دولت آمریکا در تلاش بودند مورد تحریم قرار داد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی این اقدام آمریکا را «تحریک‌آمیز، غیرقانونی و بدون هیچ‌گونه دلیل موجه» دانست.

معاون وزیر خزانه‌‌داری آمریکا در این باره گفت: رژیم ایران در تلاش مستمر در فعالیتهای شرورانه سایبری علیه آمریکا و متحدانمان شرکت داشته است. ما دزدیدن داراییهای اطلاعاتی آمریکا را با رخنه در مؤسسات تحقیقاتی و دانشگاه هایمان تحمل نمی‌کنیم.

قاسمی، گفت: «آمریکا قطعا از ترفند تحریم ها برای متوقف کردن یا جلوگیری از رشد علمی مردم ایران طَرفی نخواهد بست.»

ایران می‌گوید تحریم چند تبعه ایرانی و یک شرکت فعال در حوزه «خدمات فناوری و مهندسی» از سوی آمریکا بهانه‌ای و اتهامی کذب در زمینه‌های سایبری علیه موسسات دانشگاهی این کشور است .

آمریکا روز جمعه یک موسسه و 10 شخص ایرانی را به اتهام حمله سایبری به دانشگاه‌ها و برخی دیگر نهادهای آمریکایی، در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

بر پایه گزارش وزارت خزانه داری آمریکا، مؤسسه‌ای موسوم به «مبنا» یک شرکت ایرانی وابسته به سپاه پاسداران که در سرقت شناسه های شخصی و منابع اقتصادی برای افزایش منافع مالی خصوصی فعالیت کرده است.

دبی-العربیه.نت فارسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا