جهان

آمریکا ده ایرانی را به اتهام ارتکاب جرائم سایبری به لیست تحریم‌ها افزود

دبی-العربیه.نت فارسی

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا روز جمعه 23 مارس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، 10 ایرانی و یک نهاد وابسته ایران که در آمریکا مستفر است، به اتهام ارتباط با جرائم سایبری، در لیست تحریم خود قرار داده است.

در این بیانیه گفته شده است، این افراد بر اساس فرمان اجرایی 13694 جهت «ضبط دارایی افراد خاصی که در فعالیت‌های خصمانه عمده سایبری دست دارند،» در فهرست تحریم قرار گرفته‌اند.

گفته می‌شود این افراد و آن شرکت در نقض حقوق مالکیت معنوی و سرقت اطلاعات یک شرکت رسانه‌ای و صدها دانشگاه در آمریکا و دیگر کشورها، با انگیزه‌های مالی شخصی، دست داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، معاون وزارت خزانه داری با تاکید بر این که ایران همچنان در عملیات سایبری ادامه دار علیه ایالات متحده و همپیمانان آن دست دارد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مسئول این حملات دانست.

به گفته سیگال مَندِلکِر سپاه پاسداران ایران دستورالعمل‌های سایبری را در اختیار «مؤسسه مبنا»، شبکه‌ای از هکرها که به کامپیوترهای صدها دانشگاه برای سرقت اطلاعات نفوذ کرده  گذاشته است.

وی در ادامه اظهارات خود در بیانیه وزارت خزانه داری گفت، ایالات متحده سرقت و نقض حقوق مالکیت فکری و معنوی و نفوذ به سامانه‌های مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی کشور را تحمل نخواهد کرد.

آقای مندلکر افزود، وزارت خزانه داری ایالات متحده به طور سیستماتیک از اختیار اعمال تحریم استفاده می‌کند تا شیوه‌های مخرب سایبری ایران را برملا و آن کشور را بابت این اقدامات پاسخگو نماید.

پیشتر دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده در پیام نوروزی خود خبر داده بود که تحریم های دیگری از سوی خزانه داری آمریکا علیه سپاه پاسداران و نهادهای حکومتی ایران اعلام خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا