جغرافياي ايران جعليجهانويديوها

مذاکره برای تشکیل ائتلاف چهارجانبه اسرائیل با کشورهای عربی علیه تروریسم رژيم ایران

شبکه تلویزیونی آی ۲۴، در گزارشی «اختصاصی» با استناد به منابعی در کشورهای عربی جنوبی خلیج عربی خبر داد که مذاکرات اسرائیل با سران ریاض، منامه و ابوظبی در راستای برپایی ائتلاف چهارجانبه در برابر رژیم اشغالگر ایران، از چند ماه پیش آغاز شده و هم اکنون نیز در جریان است.

ساعاتی پیش از انتشار این گزارش، دفتر نخست وزیری اسرائیل و پادشاهی بحرین تایید کردند که حمد بن‌عیسی آل‌خلیفه، ولیعهد بحرین، در گفت‌وگوی تلفنی با بنیامین نتانیاهو، در مورد «خطرات ناشی از ایران» و همکاری‌های منطقه‌ای و دو جانبه، رایزنی کرده‌اند؛ از زمان برقراری مناسبات رسمی دو کشور، این دومین گفت‌وگوی تلفنی رسمی آن‌ دو بود.
این مکالمه در آستانه سفر قریب‌الوقوع بنیامین نتانیاهو به منامه و ابوظبی انجام شد.

در پی گام‌های اخیر رژیم اشغالگر ایران در توسعه برنامه هسته‌ای، که اسرائیل آن را «افزایش تهدیدات ناشی از ایران» می‌خواند مذاکرات میان اسرائیل با امیرنشین‌ها در راستای تشکیل ائتلاف نظامی چهارجانبه شتاب گرفته است.
بنیامین نتانیاهو هفتم اسفند در مصاحبه با شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل گفت که او «تنها به خود» در رویارویی با برنامه هسته‌ای ایران اشغالگر اعتماد می‌کند.

رسانه‌های اسرائیل گزارش داده‌اند که بنیامین نتانیاهو در «نشست راهبردی» که دولت او این هفته برای تعیین موضع در برابر احتمال بازگشت دولت جو بایدن به برجام برگزار کرد، اصرار داشت که اسرائیل نباید از تقابل آشکار با دولت آمریکا در ارتباط با رژیم اشغالگر ایران باکی داشته باشد.

سیاست بنیامین نتانیاهو در برابر دولت جو بایدن، تقویت دیدگاه اسرائیل علیه رژیم ایران از طریق هر چه بیشتر یکپارچه کردن مواضع با کشورهای خلیج عربی است.

شبکه آی ۲۴ نوشته است که یکی دیگر از اهداف مهم ائتلاف نظامی چهارجانبه اسرائیل- عربستان- امارات- بحرین، مقابله با نفوذ رژیم اشغالگر ایران در سوریه، لبنان و عراق است.

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا