جهان

وزیر خارجه سعودی بر حق کشورش در پاسخ به «اقدام خصمانه ایران» تاکید کرد

دبی-العربیه.نت
عادل الجبیر، وزیر خارجه پادشاهی عربی سعودی با اشاره به حملات شبه‌نظامیان حوثی در پرتاب 7 موشک بالستیک ایرانی به خاک کشورش، گفت سعودی حق دارد به «اقدام خصمانۀ ایران» پاسخ دهد.

عادل الجبیر که در چارچوب هیأتی، شاهزاده محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی را در سفر رسمی سه هفته‌ای از ایالات متحده آمریکا همراهی می‌کند، شامگاه سه‌شنبه 27 مارس ادر نیویورک طی حمله شدیداللحنی، ایران را به نقض قطعنامه‌های بین‌المللی و ارسال موشک‌های دوربرد به شبه‌نظامیان حوثی متهم کرده، بر حق کشورش در پاسخ دادن به «اقدامات خصمانه ایران» تاکید کرد.

وزیر خارجه سعودی همچنین ملاقات شاهزاده محمد بن سلمان با آنتونیو گوتیرش، دبیر کل سازمان ملل را سازنده و ثمربخش دانست و بر ادامه روند امدادرسانی و ارسال کمک‌‌های انسانی پادشاهی عربی سعودی بهرای ملت یمن تاکید کرد.

خادم الحرمین الشریفین، ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی سه‌شنبه در جلسه شورای وزیران سعودی تاکید کرد کشورش با هر تلاش خصمانه‌ای که امنیتش را هدف قرار دهد، قاطعانه برخورد می‌کند.

پادشاهی عربی سعودی ایران را متهم می‌کند که موشک‌های بالستیک در اختیار شبه‌نظامیان حوثی قرار داده است که با آن خاک سعودی را هدف قرار دهند.

سرهنگ ستاد ترکی المالکی، سخنگوی نیروهای ائتلاف عربی حامی دولت قانونی یمن دوشنبه گذشته 26 مارس در یک کنفرانس خبری قطعات موشک‌های بالستیک ایرانی منهدم شده را به نمایش درآورد و در واکنش به حملات موشکی شبه‌نظامیان حوثی گفت «سعودی حق خود را محفوظ می‌داند تا در مکان و زمان مناسب به اقدام خصمانه ایران واکنش نشان دهد».

وی در ادامه تعداد موشک‌های بالستیک ایرانی پرتاب شده توسط شبه‌نظامیان حوثی از داخل یمن به خاک کشورش را تا کنون بالغ بر 104 فروند اعلام کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا