الاحوازويديوها

الاحواز اشغالی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: غیزانیه

غیزانیه بزرگترین بخش احواز پایتخت در جغرافیای الاحواز اشغالی، با حدود 25 هزار نفر جمعیت است. تقریبا همه ساکنان غیزانیه عرب هستند. علیرغم نزدیکی به مرکز الاحواز اشغالی و منابع زیاد نفت، اما از محروم ترین مناطق جغرافیای اشغالی الاحواز است. هرچند غیزانیه استثنا نیست، بلکه تنها یکی از نمونه‌های توسعه نامتوازن و تبعیض است.

طی گزارشی که خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه تروریستی پاسداران مرداد ماه 98 منتشر کرده است، روزانه بیش از 1 میلیون بشکه نفت(سرقتی) در غیزانیه تولید میگردد. اما این حجم عظیم منابع برای مردمان غیزانیه چیزی جز آلودگی آب و خاک و هوا و البته نابودی کشاورزی و بی آبی به همراه نداشته است.

سالهای متمادیست که مردم غیزانیه از بی آبی رنج میبرند و پس از درخواست های فراوان، شرکت غارتگر نفت الاحواز اشغالی که یکی از مسببین مستقیم مشکلات و مهاجرت های روستاییان این منطقه است، تنها متعهد گردیده که روزانه چند تانکر آب برای مردم بفرستد! و این درحالیست که آب‌های چهار رو بزرگ الاحواز اشغالی را برای شهرهای فارسی نشین بسرقت برده‌اند.

البته بی آبی اگرچه مهمترین، اما تنها مشکل مردم غیزانیه نیست. این منطقه یکی از اصلیترین کانون های گرد و غبار در جنوب غرب جغرافیای جعلی ایران است. کانون‌های داخلی ریزگردها ناشی از انتقال‌ و سرقت کامل آب از سرشاخه‌های کارون، سدسازی، اکتشاف برای سرقت نفت الاحواز اشغالی و در نتیجه خشکاندن عمدی تالاب‌ها و رودخانه‌های اقلیم شاغال شده الاحواز است.

جمعیت 25 هزار نفری غیزانیه فاقد امکانات اولیه بهداشتی و آموزشی هستند. این بخش تا سال 94 با 20مدرسه کانکسی رتبه اول را در جغرافیای اشغال شده الاحواز دارا بود. احتمالا مدارس کانکسی تا حال به گوشتان نخورده، اما این نوع مدرسه تا سال گذشته بخشی از روند معمول تحصیل برای روستاهای غیزانیه بود.
وضعیت بهداشت نیز در غیزانیه به هیچ وجه مناسب نیست، به طوری که اختصاص یک دستگاه آمبولانس به مردم این منطقه به عنوان یکی از اصلی‌ترین اخبار مربوط به خدمات بهداشتی دولت نژادپرست ایران اشغالگر به شمار میرود و بطور کلی کمبود شدید عامدانه امکانات ابتدایی بهداشتی از جمله خانه های بهداشت مورد اعتراف مسوولین نژادپرست ایرانی است.

در یکی از فیلم های مربوط به اعتراض مردم از آنها میخواهند تا به نهادهای مربوطه مراجعه کنند و درخواست بدهند، اما جالب است بدانید که بیش از 3 سال پیش فرماندار نظامی فاسد الاحواز اشغالی، غلامرضا شریعتی در اوایل دوران فرمانداری خود وعده داده بود که 3 ماهه مشکل آبرسانی غیزانیه برطرف خواهد شد!

غم انگیزتر اینکه غیزانیه که روی منابع سرشار نفت و گاز بسرقت رفته شان قرار دارد، خود از داشتن گاز محروم است و به همه اینها البته باید مشکلات ناشی از سوزاندن زباله، نداشتن جاده مناسب، عدم آنتن دهی تلفن همراه، نبود اینترنت و… را اضافه کنید.

الاحواز اشغالی سفره نان و ثروت‌های بادآورده ایرانیان نژادپرست غارتگر اما خود محروم از همه ثروتهایش

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا