الاحوازبیانه ها

اطلاعيه پاياني كنفرانس ٩٦ سالگرد اشغال احواز

اطلاعيه پاياني كنفرانس ٩٦ سالگرد اشغال احواز
بدعوت شورای رهبری نیروهای مقاومت ملی احواز
جمع کثیری از رهبران سازمانهای و شخصیتهای ملی عرب احوازی و ملل غیر فارس تحت اشغال ایران و نیروهای ملی و دمکراتیک از کشورهای عربی عراق لبنان و سوریا ؛یمن و الجزائر ؛ تونس و موریتانی در تاریخ 18 اپریل 2021 بمناسبت 96 سالگرد اشغال نظامی احواز توسط دولت اشغال گر ایران از طریق شبکه انترنتی زوم دور هم جمع شده و این جنایت رژیم اشغالگر ایران را محکوم کرده و حمایت کامل خود را از مبارزات بحق ملت عرب احواز و دیگر ملل تحت اشغال ایران اعلام نمودند . در پایان کنفرانس حاضرین با صدور اطلاعیه ای مواضع خویش را اعلام نمودند که به شرح زیر میباشد.

ما شرکت کنندگان در اين كنفرانس که به مناسبت نود و ششمین سالگرد اشغال نظامی دولت احواز توسط ایران اشغالگر برگزار گردید، جنایات دشمن اشغالگر در احواز که هنوز ادامه دارند را محکوم کرده و اعلام می کنیم:

1: ما اشغال دولت احواز توسط ایران در 20 آوریل 1925 را محکوم کرده، و همچنین تمام سیاستهای سیستماتیک دشمن ایرانی که برای از بین بردن هویت عربی الاحواز و ملت آن از طریق سلسله اقدامات وحشیانه و نقض آشکار مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر و حقوق بین الملل را قویا محکوم میکنیم.

2: از اتحادیه عرب، کشورهای عربی و کشورهای شورای همکاری خلیج عربی می خواهیم که احواز را به عنوان یک کشور عربی تحت اشغال به رسمیت بشناسند.

3: ما حمایت مطلق خود را از مبارزات ملت عرب الاحواز برای آزادی و استقلال تا احیای دوباره کشور مستقل احواز تأیید می‌کنیم.

4: ما اشغال سرزمینهای ملل غیر فارس در جغرافیای سیاسی موسوم به ایران را محکوم کرده و از این ملتهای مظلوم تحت اشغال تا رسیدن به حق تعیین سرنوشت و استقلال ملی خود حمایت می کنیم.

5: ما اشغالگری ایران و جنایات شبه نظامیان تروریستی آن در عراق، سوریه، یمن و لبنان را محکوم و تقبیح نموده و خواستار عقب نشینی فوری آنها هستیم.
6: ما پشتیبانی کامل خود را از قطعنامه های بین المللی که با هدف متوقف ساختن برنامه هسته‌ای و موشکی ایران که امنیت و ثبات منطقه‌ای و بین المللی را به خطر می‌اندازد اعلام نموده خواهانه خاورمیانه خالی از سلاح هسته ای هستیم .

7: از کشورهای شورای امنیت سازمان ملل متحد می خواهیم که به رژیم اشغالگر ایران فشار آورده تا به قوانین بین المللی در مورد حق تعیین سرنوشت ملت ها پایبند باشد و به حاکمیت کشورها احترام بگذارد، و سیاست های تروریستی خود را متوقف کند.
8: از گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر در امور ایران دعوت می‌کنیم تا از مناطق تحت اشغال ایران بازدید کند و از درد و رنج ملت عرب احواز، به ویژه از حال و وضعیت وخیم اسیران دربند ایران اشغالگر مطلع شود.
9: ما توافق نامه اقتصادی و نظامی دولت چین و ایران را که در درجه اول مبارزات ملل تحت اشغال ایران و ثروتهای انان را هدف قرار داده است غیر مشروع دانسته و ان را محکوم میکنیم
10: ما از سازمان بهداشت جهانی می خواهیم که از سرزمین های ملل غیر فارس تحت اشغال ایران بازدید کند ؛ تا از چگونگی استفاده دولت ایران از انتشار فایروس کوید 19 بعنوان سلاح کشتار جمعی ملل غیر فارس تا کنون استفاده نموده و این ملل را از ساده ترین امکانات بهداشتی و انسانی محروم نموده است

در پایان ما به مبارزات ملت عرب الاحواز و ملل غیر فارس تحت اشغال ايران درود مييفرستيم و همچنین به ملتهایی که علیه اشغالگران و شبه نظامیان تروریستی وابسته به ایران در عراق، یمن، سوریه و لبنان قیام کردند درود و تهنیت عرض نموده، پشتیبانی کامل خود را برای رویارویی با سیاست های مداخله جویانه و توسعه طلب رژیم ایران اعلام میکنیم.

18 آوریل 2021

تشکیلات تأیید کننده

1- شورای ملی نیروهای انقلابی احواز
2- جبهه دموکراتیک مردمی احواز
3- جبهه دموکراتیک احواز
4- جنبش آزادی ملی سوریه
5- جبهه ملی عراق
6- سازمان عربی حقوق بشر ، کشورهای اسکاندیناوی
7- جنبش مبارزه عربی برای آزادی الاحواز
8- حزب استقلال آذربایجان جنوبی
9- اتحادیه قبایل و عشایر عرب سوریه
و عراق ، دبیرکل ، وکیل شیخ علی العبیدی
10- تجمع مصیر ( سرنوشت ) استاد ایمن ابوهاشم
11-جبهه ملی عراق
12- شورای قبایل عرب عراق در جنوب عراق
13- سروان عمار عبدالله الواوی ، سخنگوی رسمی ارتش آزاد سوریه
14- جبهه ملل غیر فارس جهت حق تعیین سرنوشت (ایران)
15 – جنبش آزادیبخش بلوچستان زرمباش ، آقای عبدالله آل بلوچی
16 – وکیل محمد طالبین – جمهوری موریتانی
17- دکتر محمد الشیخلی – مدیر مرکز عربی عدالت

18- خبرنگار و تحلیلگر استراتژیک نبیل الشعار
19- – تحلیلگر و فعال سیاسی دکتور مأمون خلیفه
20- حزب راجی تباکی بلوچستان – استاد حبیب الله سربازی
21 – آقای احمد ، مدیر کانال تلویزیون گوناز آذربایجان جنوبی
22- سازمان کار و سعادت عراق
23- اتحاديه ملی ترکمنستان جنوبی
24-حزب استقلال طلبان کوردستان جمال پورکریم
25-استاد علی شایف احمد تحلیلگر و فعال سیاسی از یمن
26-شاعر ملی احوازی ناصر عوفی احوازی
27-استاد بالعباس بالقاسم عضو کنفرانس مردمی عربی از الجزایر
28-استاد محمد کوری از موریتانیا
29-جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز
30-استاد یوسف الشارنی عضو کنفرانس مردمی عربی از تونس
31- حزب کمونیست عراق
32-استاد محراب بلوچی فعال سیاسی از بلوچستان اشغالی
33-استاد نایب رئیس مرکز حقوق بشر مأرب یمن
و دبیرکل جبهه ملی یمن برای مقاومت عليه حوثی ها و نفوذ ايران
34-و جمعی از روزنامه نگاران و خبرنگاران..

http://t.me/adpf25

https://youtu.be/yghqab2wf_A

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا