جغرافياي ايران جعليجهان

قرار منع تعقیب برای آمرین شلیک به هواپیمای پی اس ٧٥٢ صادر شد

انجمن خانواده‌های جانباختگان پرواز ٧٥٢ اعلام کرد، ابلاغیه‌ای از سوی دادسرای نظامی به خانواده‌های شاکی در جغرافیای سیاسی موسوم به ایران ارسال شده است که برای اعتراض به آن ده روز مهلت دارند. طبق این ابلاغیه:

١.برای ده نفر بی نام و نشان قرار جلب صادر شده است.
٢.دادگاه در مورد شکایت خانواده‌ها از پزشکی قانونی خود را صاحب صلاحیت ندانسته است.
٣.در خصوص سایر مشتکی عنهم قرار منع تعقیب صادر شده است.

طبق گزارش انجمن خانواده جانباختگان؛ مراجعه‌ وکلای خانواد‌ها برای مطالعه‌ پرونده، اطلاع از نحوه کارشناسی و بازجویی ها و اظهارات متهمین و یافتن نام آن‌ها به جایی نرسیده است اما اعتراض را ثبت کرده‌اند و در حال تهیه‌ لایحه‌ای به منظور اعتراض هستند. در حالی که دو هفته است کیفرخواست به بیدادگاه ارسال شده است قاضی در محل کار خودش حاضر نمی‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است که “می‌گویند پرونده‌ محرمانه‌ سری را با خود به خانه برده است، و نام کسانی که حکم جلب برایشان صادر شده است و نام کسانی که قرار منع تعقیب گرفته‌اند بر خلاف قانون که باید با جزییات در ابلاغیه بیاید، همچنان نامشخص و نامعلوم است.”
در روزهای اخیر تلاش‌های حکومت اشغالگر غیرمشروع ایران برای راضی کردن خانواده‌ها به دریافت غرامت بیشتر شده است.

انجمن خانواده‌ها جانباختگان پرواز ٧٥٢ اعلام کرده‌اند برگزاری دادگاه نمایشی و فشار آوردن به خانواده‌ها برای دریافت غرامت خواسته‌های اصلی را تغییر نخواهد داد و تا حقیقت این جنایت روشن نشود و آمرین و عاملین آن مجازات نشوند هیچکس غرامتی را از جمهوری ضداسلامی نخواهد پذیرفت.

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا