جغرافياي ايران جعليجهان

نظارت آژانس بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران اشغالگر ممنوع شد

رئیس مجلس فرمایشی ایران اشغالگر اندکی قبل از نشست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد کە مهلت دسترسی بە محتوای دوربین‌های نظارتی فعال در مراکز هسته‌ای پایان یافتە است.

فرصت سه ماهه ایران اشغالگر به اروپا و آمریکا و آژانس تا اول خرداد ماه بود و دولت اشغالگر ایران اعلام کرد که اگر تا این زمان تحریم‌های بین‌اللملی علیه این رژیم لغو نشود، نظارت‌های مستمر بازرسان آژانس را به حالت تعلیق در می‌آورد.

با پایان یافتن این مهلت، از امروز بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیگر حق دسترسی به تصاویر و اطلاعات فعالیت‌های هسته‌ای ایران جعلی را نخواهد داشت.

در جلسه امروز مجلس فرمایشی جمهوری ضداسلامی علیرضا سلیمی یکی از نمایندگان افراطی طی تذکری اعلام کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سه ماه فرصت داشت که به تعهدات خود عمل کند اما اینگونه نشد و روز گذشته هم فرصت قانونی آنها به پایان رسید.

بر اساس قانون باید کلیه تصاویر و فیلم‌هایی که توسط دوربین‌های سازمان انرژی اتمی ضبط شده است، پاک شود و انتظار ما از رییس سازمان انرژی اتمی این است که هر چه سریع‌تر خبر دهد که فرصت آژانس تمام شده و ذخیره تصاویر و فیلم‌ها پاک شده است.

پیشتر نیز مقامات نظام تهدید کردە بودند کە با اقدامی یکجانبە، غیر از اعمال ممنوعیت دسترسی بازرسان آژانس، از پروتکل الحاقی نیز خارج خواهد شد.

این تهدیدات نهایتا بە توافقی سە ماهە انجامید کە اول خرداد پایان یافت.
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، عصر امروز، در نشستی خبری بە سوالات خبرنگاران در مورد تداوم نظارت بر فعالیت‌های اتمی جمهوری ضداسلامی پاسخ خواهد داد.

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا