الاحواز

عفو بین‌الملل خواستار آزاد سه زندانی احوازی شد!

سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای خواستار آزادی فوری محمدعلی عموری، مختار آلبوشوکه و قاسم سنجری، سه زندانی عرب احوازی که همگی در اعتصاب غذا بسر می‌برند، شده است.

این سازمان با صدور بیانیه مطبوعاتی تاکید کرده است: سه زندانی عرب احوازی با توجه به آسیب‌هایی که طی مدت زمان حبس انفرادی طولانی در اثر شکنجه و سایر رفتارهای بیرحمانه و ضدانسانی، شامل ضرب و شتم توسط مسئولان زندان و مأموران اطلاعاتی لباس شخصی متحمل شده‌اند، نیاز فوری به مراقبت‌های پزشکی دارند.

عفو بین‌الملل اشاره کرده است: مقامات ایران(اشغالگر) باید محمدعلی عموری و مختار آلبوشوکه را فوری و بدون قید و شرط آزاد کنند، زیر آن‌ها فقط به خاطر فعالیت‌های مسالمت‌آمیز خود در همکاری با گروه مدافع حقوق فرهنگی «الحوار» که اکنون منحل گشته، محکوم به حبس ابد شده‌اند و از سال ۱۳۸۹ در زندان به سر می‌برند.
همچنین در این بیانیه آمده است: تا زمان آزادی این سه شهروند عرب احوازی، محمدعلی عموری، مختار آلبوشوکه و قاسم سنجری باید از سلول انفرادی خارج شده و به منظور دریافت درمان‌های غیرقابل ارائه در زندان، از مراقبت‌های پزشکی مناسب از جمله اعزام به مراکز پزشکی خارج از زندان برخوردار شوند.

عفو بین الملل در ادامه تاکید کرد: لازم است در خصوص گزارشات مبنی بر اعمال شکنجه و سایر بدرفتاری‌ها علیه این سه زندانی عرب تحقیقات به‌هنگام، همه‌جانبه، مستقل و بی‌طرفانه‌ای انجام شود و مسئولان این امر باید در دادگاه‌های منصفانه پاسخگو نگه داشته شوند.

محمدعلی عموری، مختار آلبوشوکه و قاسم سنجری اوایل اردیبهشت ماه با ضرب و شتم مأموران لباس شخصی ایران اشغالگر از یک بند عمومی در زندان شیبان احواز پایتخت به مکانی نامعلوم منتقل شدند.

علی رغم پیگیری‌های مستمر خانواده این زندانیان عقیدتی، هفته‌ها پس از انتقال آنها از سرنوشت و محل نگهداری این سه شهروند اطلاعات دقیقی در دست نبوده است.
خانواده‌های این زندانیان در اواخر اردیبهشت ماه اطلاع یافتند که در سلول‌های انفرادی در زندان شیبان نگه داشته شده‌اند.

محمدعلی عموری، مختار آلبوشوکه و قاسم سنجری در حال حاضر در اعتراض به بد رفتاری‌های مسئولان زندان و مقامات جنایتکار دادستانی، شرایط نگهداری و محرومیت از حق درمان و دسترسی به كتاب‌ دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا