الاحوازبیانه هاحقوق بشرگزارش ها

مرگ یک فعال سياسى احوازى زير شكنجه اطلاعات ايران

يك فعال سياسى احوازى بنام حاتم مرمضى كه زير شكنجه وحشى اداره اطلاعات احواز به قتل رسيده بود، توسط اداره مذكور خبر فوت ان جوان روز سه شنبه برابر با پانزده خرداد ١٣٩٧ به خانواده ان ابلاغ شد.
به گفته پسرعمویی شهید، آقای دکتر فیصل مرمضی فعال و مدافع حقوق بشر خبر مرگ حاتم توسط اداره اطلاعات اهواز تایید و پس از رسانه ای شدن خبر اداره اطلاعات گفتند که ما تماسی با خانواده ایشان نگرقتیم و اصلا اطلاعاتی در مورد این زندانی نداریم.
اداره اطلاعات با همکاری با رسانه های وابسته به سپاه پاسدارن خبرهای و عکس های جعلی درست کرداند و این شهید احوازی را وابسته به گروه های تروريستى تبدیل کردند. در صورتی که این فرزند احوازی همیشه در اعتراضات نه-به-انتقال-آب-کارون به اصفهان و شهرهای بالا نشین شرکت داشت.
حالا خانواده این شهید بعد از خبر فوت دردناک فرزندشان و تحویل ندادن جسد به آنها، مقامات این رژیم بیشتر از پیش این خانواده رنج ديده را تحت فشارهای روانی گذاشته و آنها را مجبور به اعتراف های اجباری کردند که قرار است در کانال تلویزیونی الاهواز که متعلق به این نظام فاشیستیس پخش شود وگر نه برادر بزرگ این شهید که چند روز بیش توسط اطلاعات دستگیر شد را آزاد نخواهد کرد.
آقای دکتر مرمضی در ادامه حرف هایش تاکید کرد که مسئولیت تمامی خانواده شیهد به گردن این نظام است و بس.
سوال اینجاست که اگر این شهید در خارج کشته شده بود پس چطور سردر زندانهای اطلاعات ايران درآمد؟ چرا نظام آخوندی در ترس و حراس است از این خانواده؟ چرا این خانواده را بزور و اجبار به اعترافهای اجباری وا دادند؟ چرا برادر این شهید در زندان است؟ چرا یک سال از زندانی حاتم گذشته بود اما نه دادگاه علنی اجرا شد و نه حق وکیل داشت؟ جرم ایشان چه بوده؟ دلیل چون ایشان عرب بود؟ عربستیزی تاکی؟
اینها سوالهای ابتدایی هست که این نظام وقت جواب آنها را ندارد و مشغول دخالت در شئون کشور های همسایه است و کارون بی آب و بی حاتم شد و هیچ نهادی در ایران نه امنیتی و نه قضایی قادر به پاسخگویی نیستند.
کارنامه درختشان تمامی نهاد های این رژیم قاتل برای همگان آشناست.
فعالان حقوق بشر نهادهای امنیتی و قضایی را به اذیت و آزار و تحت فشار گذاشتن خانواده‌های بازداشتی‌ها و درگذشتگان در زندان متهم می‌کنند.
و همین طور نهادهای بین‌المللی مدافع حقوق بشر، ایران را ازجمله کشورهایی می‌دانند که به نقض سازمان یافته حقوق بشر می‌پردازد.
به گفته این نهاد‌ها، با وجود روی کار آمدن دولت میانه‌رو حسن روحانی، بهبودی در این زمینه دیده نشده است.
 

مركز اطلاع رساني جبهه دمكراتيك مردمي احواز 
علی بوعذار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا