جغرافياي ايران جعليجهان

عفو بین‌الملل: ابراهیم رئیسی باید برای جنایت علیه بشریت تحت تعقیب قرار بگیرد

سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه ای اعلام کرده است: ابراهیم رئیسی به جای اینکه به خاطر جرائم بین‌المللی تحت تحقیقات کیفری باشد در منصب ریاست جمهوری قرار گرفته است.

عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای که امروز منتشر شده تاکید کرده است؛ اینکه ابراهیم رئیسی به جای قرار گرفتن تحت تحقیقات کیفری به خاطر جرائم بین‌المللی در منصب ریاست جمهوری قرار گرفته، نمودی فجیع از قصور جامعه بین‌المللی در رسیدگی به بحران مصونیت ساختاری در جمهوری(ضد) اسلامی است.
این سازمان بین‌المللی، از ابراهیم رئیسی به ‌عنوان یکی از اعضای «هیئت مرگ» تهران نام برده که در ماه‌های مرداد و شهریور ۶۷، چندین هزار مخالف و دگراندیش سیاسی را در زندان‌های اوین و گوهردشت تحت ناپدیدسازی قهری قرار داده و به طور فراقضایی اعدام کرده است.

عفو بین الملل تصریح کرده است: قوه قضائیه تحت ریاست ابراهیم رئیسی، مصونیت مطلق به مسئولان دولتی و نیروهای امنیتی اعطا کرده است که مسئول کشتار صدها مرد، زن و کودک طی اعتراضات سراسری آبان ۹۸ و نیز دستگیری گسترده هزاران معترض و ارتکاب ناپدیدسازی قهری، شکنجه یا سایر رفتار‌های بی‌رحمانه، غیرانسانی و ترذیلی علیه صدها تن از آن‌ها بوده‌اند.


مرکز اطلاع مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا