دیدگاه‌ها

مشروعيت سياسى و تاريخى الأحواز اشغالى

الاحواز و ملت عرب صاحب بی چون و چرای آن در بیش از نه دهه از اشغال نظامی توسط رژیم غارتگر ایرانی، شاهد بی عدالتیهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی غیر مسبوق و بیش از حدی بوده است.
الاحواز سرزمينى با مساحت بالغ بر ٣٧۵ هزار كيلومتر مربع، که در امتداد شمال خليج عربى واقع شده، داراى وسعت بسیار است. مرزهای آن از شهر عیلام در شمال الاحواز شروع شده و تا تنگه باب السلام(تنگه هرمز جعلی) به سمت جنوب امتداد میابد. همچنین الاحواز دارای بیش از 12 میلیون نفر ساکن عرب است که از عیلام در شمالی ترین نقطه و تا بندرجمبرون در جنوبی ترین بخش آن ساکن هستند.
با وجود اینکه الاحواز ٨٠ درصد ثروت و درآمد (نفت، گاز، کشاورزی و ذخایر آبی را داراست ( اما تحت غارت و چپاول توسط ایران اشغالگر درآمده‌ است)، حکومت اشغالگر فارس به شهروندان عرب الاحواز با نگاهی کاملاً نژادپرستانه و دشمنانه به آنها می‌نگرد و همچنین دولت اشغالگر فارس نه تنها با إعمال و تحمیل برنامه ریزی شدهٔ فقر و بیکاری بر ملت عرب آن قصد نفوذ و تخریب امنیت ملی اقلیم الاحواز و استيلا بر آنرا را دارد، بلکه هدفى بزرگتر و غير انسانى تر را نیز در سر مى پروراند و آن، استمرار در اشغال سرزمین الاحواز براى نابودی زيرساخت هاى آن و احیای تمدن پوشالى فارس است..
ملت عرب الاحواز در قلمرو ثابت و مشخص خود از هزاران سال پیش در این سرزمین زندگی می‌کرده‌اند(تمدن عیلامی) و این توانایی را مانند گذشته نه چندان دور خود، دارند که حاکمیت خود را بر این منطقه تثبیت و مشخص سازند.

بعنوان نمونه، موضوع استقلال و مشروعیت سیاسی و قانونی دولت الاحواز بر سرزمین خود را می‌توان در چند مورد بعنوان خلاصه ذکر کرد:
موافقت نامه های منطقه اى و بين المللى ميان دولت الاحواز و امپراتوری عثمانی، موافقت نامه های دولت الاحواز با دولت انگلیس و همینطور عهدنامه های دولت الاحواز با دولت قاجار (ایران جعلى امروز) و همچنين حضور ۱۲ سفارت خارجی در المحمره پایتخت دولت الاحواز در دوران نه چندان دور شیخ خزعل.

بنابراین الاحواز اشغالی بزرگ توانایی کامل حفظ و صیانت سرزمین و حق حاکمیت بر امور داخلی خود را در منطقه و جهان داراست و این واقعیت بر هیچ کشوری در جهان پوشیده نیست.

اینها بخش بسیار کوچکی از انبوه دلایلی است که مشروعیت الاحواز را به عنوان یک دولت مستقل به موجب قوانین بین المللی تایید میکند.
برجسته کردن مسئله الاحواز به عنوان یک موضوع بشر دوستانه و عادلانه با توجه به دیدگاهها و منشور حقوق بشر بین المللی و حق قانونى و مشروع در حمایت از ملت عرب الاحواز که توسط دولت اشغالگر و فاشیست فارس در معرض نسل کشی قرار گرفته‌اند، از اهميت بسيارى برخوردار است. این امر لزوم توجه موسسات حقوقى و بشر دوستانه به مساله احقاق حقوق ملت عرب الاحواز و بازيابى دوباره استقلال و مشروعيت سیاسی و قانونی الاحواز به عنوان كشورى قوى و مستقل ضرورى است.

نویسنده: رضا هلالات

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا