جهانگزارش ها

ائتلاف بین‌الملل: ایران در سوریه از تروریسم حمایت می‌کند

 
دبی.العربیه نت فارسی

جمس جراراد فرمانده عملیات ویژه ائتلاف بین‌الملل در عراق و سوریه، در گفت‌وگو با العربیه اعلام کرد که نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش، تا پایان روند سیاسی در سوریه در این کشور باقی خواهد ماند.

جرارد درباره نقش ایران در سوریه گفت که حضور این کشور در سوریه به ثبات کمک نمی‌کند بلکه حمایت از تروریسم به شمار می‌رود و دیگران باید تصمیم بگیرند که آیا فعالیت‌های شبه‌نظامیان وابسته به ایران تروریستی است یا خیر؟.

او افزود: «از نظر ائتلاف بین‌المللی، این فعالیت‌ها هیچ کمکی به ثبات در سوریه نمی‌کند. این فعالیات‌ها از دست‌یابی به صلح در سوریه جلوگیری می‌کنند و ما مطمئن هستیم که آنها از فعالیت‌های خشونت آمیز حمایت می‌کنند».

فرمانده نیروهای ویژه ائتلاف بین‌الملل تأکید کرد که جنگ علیه داعش در مناطقی که به دست نیروهای سوریه دموکراتیک آزاد شده، هنوز به پایان نرسیده است. او گفت که نیروهای ائتلاف تا پاکسازی این مناطق از عناصر داعش، در سوریه باقی خواهند ماند.

جمس جراراد افزود که نیروهای آنها می‌خواهند به اهالی الرقه و منبج در دست‌یابی به صلح و امنیت کمک کنند بنابراین این نیروها تا پایان روند سیاسی در سوریه، در این کشور باقی خواهند ماند.

او درباره گزارش‌های مربوط به اختلاف میان واشنگتن و آنکارا درباره حضور نیروهای سوریه دموکراتیک در الرقه گفت که آمریکا و ترکیه در ناتو عضو هستند بنابراین جنگ یا اختلافی میان این دو کشور، به وقوع نخواهد پیوست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا