جغرافياي ايران جعليجهان

عدم صدور مجوز سفر برای دارندگان گواهی دریافت واکسن‌های ایرانی و چینی

واکسن‌های ایرانی و چینی در فهرست آژانس دارویی بسیاری از کشورهای جهان قرار نداشته و گواهی دریافت واکسن‌های کرونای ساخت ایران جعلی و چین به رسمیت شناخته نمی‌شود.

بر اساس گزارشها، یک شهروند ۷۵ ساله علیرغم دریافت دو دوز واکسن سینوفارم، مجاز به ورود به فرودگاه برای پرواز به مقصد آلمان نبوده، چون واکسن‌های کرونای ساخت ایران جعلی و چین مورد تایید اتحادیه اروپا نیست.
وی با وجود داشتن ویزای ۳ ساله آلمان و دریافت دو دوز واكسن سينوفارم، پس از تهیه بلیط و انجام تست پی‌سی‌آر و پرداخت مبالغ عوارض خروجى و بيمه درمانى و متحمل شدن ٤٠ ميليون تومان هزینه سفر، در پی مراجعه به فرودگاه، ماموران به او اجازه ورود نداده و اعلام می‌کنند؛ واکسن‌های ساخت چین و ایران اشغالگر را نه تنها آلمان، بلکه اکثر کشورهای جهان قبول ندارند. کمیسیون اتحادیه اروپا تاکنون به طور مشخص برای واکسن‌های فایزر-بیون‌تک، مدرنا، استرازنکا و جانسون اند جانسون مجوز ورود صادر کرده‌ و گواهی این چهار واکسن را از مسافران می‌پذیرد.

همچنین برای شهروندانی که قصد مسافرت به عربستان و به جا آوردن مناسک حج را دارند، بر اساس مقررات این کشور برای حجاج، مسافران خارجی باید دو دوز کامل واکسن‌های مورد تایید وزارت بهداشت این کشور را تزریق کرده و گواهی واکسیناسیون تأییدشده توسط مقام‌های بهداشتی رسمی در کشور صادرکننده را همراه داشته باشند.

فایزر بیون‌تک، آکسفورد آسترازنکا ، مدرنا و جانسون اند جانسون، چهار واکسنی هستند که عربستان تاکنون برای ورود مسافران خارجی به این کشور تایید کرده است.


مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا