الاحواز

کشور احواز اشغالی: شیپورهای کارگران سبع اتلال در خیابان‌های سوس – گزارش تفصیلی

چهاردهمین روز اعتصاب کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر قوماط در برابر اداره کار سوس و راهپیمایی اعتراضی در خیابان‌های این شهر

روز دوشنبه ۱۹ مهرماه ۱۴۰۰، کارگران سبع اتلال چهاردهمین روز اعتصاب و اعتراض خود را پشت سر گذاشتند. آنها پس از تجمع اولیه در برابر شرکت نیشکر قوماط، گردهمایی اعتراضی خود را در برابر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهر سوس در مشور احواز العربی اشغالی برگزار کردند.

کارگران پیش از حرکت به سمت شهر، جلوی شرکت تجمع کردند. این گردهمایی اولیه برای تصمیم‌گیری ادامه اعتصاب، در برابر اقدامات دولت اشغالگر ایران برای به شکست کشاندن اعتصاب بود. در این تجمع نمایندگان کارگران در اعتراض به تصمیم‌گیری‌های دولت ایران اشغالگر درباره سبع اتلال (قوماط)، به سخنرانی پرداختند.
آنها سپس تصمیم گرفتند که در حمایت از کارگران اخراجی و تعیین‌تکلیف شرکت به اداره کار سوس مراجعه کنند.

روز یکشنبه ۱۸ مهرماه، پس از ۱۳ روز اعتصاب کارگران، شبکه‌های مختلف تلویزیونی و همچنین دیگر رسانه‌ها اقدام به پخش خبر فوری نمودند. این خبر مبنی بر این بود که «سبع اتلال به طرح توسعه نیشکر و صنایع جانبی آن واگذار شد!»

اما تمام تبریکات صداوسیمای ایرانی و نمایندگان سرسپرده خائن مجلس و همه مقامات فاسد کذاب، یک نقشه کثیف بود برای اینکه اعتصاب را به شکست بکشانند. در واقع مالکیت شرکت به هفت طرح داده نشده و فقط شرکت را به آنها به صورت قرارداد پیمانی واگذار کرده‌اند.

دولت «انقلابی» سفره رو کرده خالی؛
شعار سیزدهمین روز اعتصاب کارگران غیور سبع اتلال

هوشیاری کارگران و نمایندگان آنها سبب به شکست کشاندن این اقدام دولت غارتگر و اشغالگر ایرانی شد.
بنابه گفته آنها، بایستی صحت تصمیم‌گیری درست درباره شرکت و سایر مطالبات را در ادامه اعتصاب و اعتراض پیگیری کنیم. از دستمزدها، همکاران فصلی، کارگران اخراجی مطالبه‌گر، مختومه شدن پرونده وکیل کارگران تا تعیین‌تکلیف شرکت. کارگران گفتند: «مطالبات ما قابل تعویض با زیرنویس خبری نیست که برای اعتصاب‌شکنی به راه انداخته‌اند.»

کارگران دلیر سبع اتلال در ادامه اعتراضات که از ۱۴ روز پیش آغاز کرده‌اند، امروز در برابر اداره کار حاضر شدند. آنها بر تشکیل تشکل مستقل و مجمع نمایندگان کارگری در سبع اتلال و جلوگیری از تشکیل دوباره نهادهای وابسته به ایران اشغالگر، مانند شورای نااسلامی کار تاکید کردند.
بنابه گفته کارگران، تاکنون وعده و دروغ زیاد شنیده‌اند. اگر سبع اتلال به هفت طرح واگذار شده، بایستی سند آن شفاف‌سازی شود. باید مدیریت و مالکیت، هر دو واگذار شود. بدون حل این مسائل اعتصاب با قوت ادامه خواهد داشت.

گفتنی است که در برابر اداره کار، عبدالخانی سرپرست اداره کار شهر سوس در جمع کارگران حاضر شده و مطالبات آنها را تایید نمود. وی همچنین وعده پیگیری داد. اما کارگران گفتند: «ما خودمان راه پیگیری را می‌دانیم و به امید کسی نمی‌نشینیم. اما داستان همان چوب تر است. گفته باشیم که هیچ بهانه‌ای نداشته باشند. یکی از مطالبات ما این است که کارگران سبع اتلال تشکل دارند که مجمع نمایندگان کارگری است. نه شورای (ضد) اسلامی کار می‌خواهیم و نه چیز دیگری.»

آنها افزودند: «خرد جمعی یعنی همه یک تن واحد می‌شویم. تن واحد برای اهداف واحد. سبع اتلال جان ما است. خرد جمعی کلام ما است. این یعنی روش شورایی، بنابراین تا تعیین‌تکلیف کامل شرکت و مطالبات اعتصاب ادامه دارد.»

بعد از تجمع کارگران در سطح شهر سوس دست به راهپیمایی اعتراضی زدند.

 

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا