جغرافياي ايران جعليجهان

خروج سرمایه‌گذاران افغان از جغرافیای سیاسی موسوم به ایران به مقصد ترکیه

رئیس اتاق بازرگانی مشترک رژیم اشغالگر ایران و افغانستان درباره خروج سرمایه‌گذاران افغان از جغرافیای سیاسی موسوم ایران به مقصد ترکیه هشدار داد.

حسین سلیمی با اشاره به شرایط اخذ اقامت در ایران(جغرافیای سیاسی موسوم به ایران) و ترکیه گفت: سرمایه‌گذاران افغان که در ایران(جغرافیای سیاسی موسوم به ایران)حضور دارند، به دلیل شرایط بهتر تمایل پیدا کرده‌اند که به ترکیه بروند.

وی ضمن مقایسه شرایط این دو کشور برای اعطای اقامت، عنوان کرد: سرمایه‌گذاران در ترکیه می‌توانند اقامت، گذرنامه و حق تحصیل فرزندان‌ خود را دریافت کنند، در حالی که در ایران(جغرافیای سیاسی موسوم به ایران)این فرایند طولانی است و افغان‌ها با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ هزار دلاری تنها اقامت پنج‌ ساله دریافت می‌کنند.

وی درباره سرمایه‌گذاری افغان‌ها در ایران (جغرافیای سیاسی موسوم به ایران)بیان کرد: مهرماه امسال ۱۷ طرح در این زمینه بررسی شده و ارزش آنها بین ۳۰۰ هزار دلار تا ۲۰ میلیون دلار متغير است.

پس از تصویب طرح اعطای اقامت پنج ساله به خارجی‌هایی که ۲۵۰ هزار دلار درجغرافیای سیاسی موسوم به ایران سرمایه‌گذاری می‌کنند، پس از گذشت بیش از یک سال، بابک دین‌پرست معاون وزارت رژیم اشغالگر ایران، اذعان کرد: حتی یک مورد تقاضا هم دریافت نشده است.

امیر احوازی
مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
06/11/2021

http://WWW.ALAHWAZ.COM
https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا