جغرافياي ايران جعليجهان

ویتنام <<مشغول مذاکره>> با رژیم اشغالگر ایران در مورد باز پس گیری نفتکش توقیف شده است

ویتنام سرگرم مذاکره با مقامات رژیم اشغالگر ایران در مورد نفتکش این کشور است که ماه گذشته توسط رژیم اشغالگر ایران توقیف شد.
خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه ۱۳ آبان در گزارشی اعلام کرد طبق اعلام وزارت خارجه ویتنام، گفت‌وگوها در سطح دیپلماتیک در تهران و هانوی صورت گرفته است، و ویتنام می‌خواهد سلامت خدمه و کارکنان نفتکش تضمین شود.
وزارت امور خارجه ویتنام اعلام کرد ناخدای این نفتکش در تاریخ ۲۷ اکتبر ۲۰۲۱، ۵ آبان ماه ۱۴۰۰، با سفارت ویتنام در تهران تماس گرفته و اعلام کرده است تمامی ۲۶ خدمه این نفتکش در سلامت و در شرایط مناسب هستند.
این وزارتخانه همچنین گفت که به تلاش‌ها برای ارزیابی شرایط و همکاری‌ با ایران( رژیم اشغالگر ایران)برای نهایی کردن این موضوع <<بر مبنای قانون>> ادامه می‌دهد.
سپاه پاسداران تروریستی رژيم اشغالگر ایران روز گذشته چهارشنبه ۱۲ آبان ماه مدعی شد تلاش آمریکا برای توقیف یک فروند نفتکش حامل نفت ایران( نفت مسروقه احواز اشغالی)در دریای عمان را <<خنثی>> کرده است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا: ادعاهای رژیم اشغالگر ایران در مورد نفتکش <<کاملا نادرست و دروغ>> است
متعاقب آن جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده گفت هیچگونه تلاشی از سوی نیروی دریایی آمریکا برای توقیف کشتی صورت نگرفته است.
وی افزود ادعای ایران (رژیم اشغالگر ایران)مربوط به حادثه‌ای در روز ۲۴ اکتبر، ۲ آبان ماه است که در آن افراد نیروی دریایی آمریکا نظاره‌گر سوار شدن غیرقانونی بر یک کشتی تجاری در آبهای بین‌المللی در دریای عمان و توقیف آن توسط نیروهای ایرانی(نیروهای رژیم اشغالگر ایران)بودند.

امیر احوازی
مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
04/11/2021

http://WWW.ALAHWAZ.COM
https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا