الاحوازبیانه هاجبههحقوق بشردیدگاه‌هاعکس و تعليقگزارش ها

محاصره نظامي وأمنيتي شهر احواز توسط نيروهاي اشغالگر ايران

محاصره نظامي وأمنيتي شهر احواز توسط نيروهاي اشغالگر ايران
نیروهای امنیتی اشغالگر ایران همچنان به ادامه محاصرهٔ وسیع و نیز تشدید اقدامات امنیتی در حی الثوره(کوی علوی) در پایتخت الأحواز، ادامه دارد. توده های مظلوم عربهای الأحواز به مناسبت اولین سالگرد شهادت مظلومانه رهبر محبوب خود، احمد مولا، از صبح امروز پنج شنبه برابر 8 نوامبر 2018 با تجمعات گسترده خود، کمپین بزرگی در اعتراض به دستگیریهای گسترده و خودسرانهٔ شهروندان بی گناه احوازی بدون صدور حکم و یا اتهام خاصی توسط نیروهای امنیتی و لباس شخصی ها، راه انداخته‌اند. دستگاه امنیتی رژیم اشغالگر ایران تاکنون بیش از 300 تا 500 نفر از عربهای احوازی را در طول دو ماه اخیر و 300 تن دیگر را در دو ماه منتهی به سپتامبر گذشته دستگیر نموده و به اماکن نامعلومی انتقال داده‌اند. این آمار در مقایسه با آمار سالهای قبل از آن بی‌سابقه و غیر قابل تصور است.
“شورای ملی نیروهای انقلابی الأحواز” طی بیانیه‌ای از تمامی نهادهای حقوق بشری و بین المللی ذیربط خواسته است تا با وارد آوردن فشارهای لازم در محکومیت اقدامات وحشیانه رژیم، دستگیری های خودسرانه و تفتیش های غیر قانونی منازل شهروندان عربهای احوازی از سوی دستگاه امنیتی رژيم در اسرع وقت، اقدامات لازم را بعمل آورند.
همچنین این شورا، اینگونه دستگیریهای خودسرانهٔ و گسترده، تخریب اموال ملت عربهای الأحواز، تفتیش های غیرقانونی و بدون مجوز رسمی از منازل آنان، و محاصرهٔ سنگین حی الثوره(کوی علوی) را دلیل واضحی بر شکست فضاحت بار نظام دیکتاتوری و آخوندی ایران اشغالگر در مواجهه با اندیشه ها و افکار بیدار ملت بزرگ عربهای الأحواز در احقاق حقوق ملی قومی و تاریخی خود، دانست.
از سوی دیگر رئیس شورای ملی آقای “محمود احمد الأحوازی” معتقد است که بازداشتهای خودسرانهٔ و تأسف‌بار شهروندان عربهای احوازی از سوی دستگاه امنیتی رژیم جعلی ایران، امری غیرقابل قبول است، محرومیت همه جانبه، به حاشیه راندن، سرکوب آزادی بیان و ترور شخصیت‌ها و مردم عادی عربهای احواز در حال تبدیل شدن به یک بحران خطرناک انسانی در احواز اشغال شده است.
اضافه بر آن، صدور دستوراتی مبنی بر دستگیری هر عرب احوازی (از سوی مقامات خودسر پشت پردهٔ رژیم) باعث هرچه بیشتر شدن عزم و ارادهٔ شهروندان عربهای احوازی در احقاق حقوق ملی و قومی و تاریخی خود می‌شود. چرا که در چنین شرایط بدخیمی این افراد چیزی برای از دست دادن نخواهند داشت.
[ امر بسیار خطیر و ناخواسته‌ای که در نهایت منجر به جنگهای خیابانی و در آخر شعله‌ور شدن جنگ در تمامی الأحواز خواهد شد.]
دفتر اطلاع رساني شوراي ملى نيروهاي مبارز احواز
مترجم: فؤاد فرج پور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا