گزارش ها

موج فزاینده اعدام زندانیان در در دوران ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی

اجرای بیش از ۱۳۷ اعدام در ۱۴۰ روز اول ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی

نگاهی به نمودار اعدام زندانیان در جغرافیای سیاسی جعلی موسوم به ایران پس از روی کار آمدن ابراهیم رئیسی قصاب ۶۷، نگرانیها را نسبت به وضعیت زندانیان و بخصوص زندانیان سیاسی و روند تصاعدی اعدامها در ایران جعلی را بالا برده است. از روز سه شنبه۱۲مرداد ۱۴۰۰ با آغاز دوره ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی تاکنون در مدت ۱۴۰ روز دستکم ۱۳۷ زندانی از جمله یک زندانی سیاسی، یک کودک و ۱۰ زن اعدام شده اند.

این بدان معناست که تحت ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی و ریاست محسنی اژه ای دو جلاد و قصاب جنایتکار خونریز معمم بر قوه قضاییه بطور متوسط روزانه یک نفر اعدام شده است.

همچنین در میان اعدام شدگان، اعدام زندانیان ملت بزرگ بلوچ رشد چشمگیری داشته است. در همین بازه زمانی (از ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ تا ۳۰ آذر ۱۴۰۰) دستکم ۴۲ زندانی بلوچ اعدام شده اند.

بیشتر اعدامها بصورت مخفی صورت گرفته و توسط هیچ یک از ارگانهای حکومت اشغالگر ایرانی اعلام نشده است. در نتیجه خبرهای اعدام در زندانهای دیکتاتوری ولایت شیطان، به سختی و با پذیرش خطرات فراوان از دیوار سانسور و اختناق گذشته و توسط سازمانهای حقوق بشری منتشر می‌شود.

بسیاری از اعدامها نیز بدون اطلاع زندانی و یا خانواده وی و حتی بدون آخرین دیدار و ملاقات توسط خانواده صورت گرفته است. از جمله میتوان به اعدام زندانی سیاسی کُرد “حیدر قربانی” اشاره کرد که زندانی، وکیل و خانواده وی هیچکدام از حکم اعدام او خبر نداشتند و حیدر قربانی بصورت ناگهانی و بدون انجام آخرین دیدار و خداحافظی با خانواده‌اش اعدام شد و جسد او نیز بصورت مخفیانه توسط عوامل آدمکش اطلاعاتی دفن گردید.

شایان ذکر است بدنبال تصویب ۶۸ امین قطعنامه محکومیت نقض حقوق بشر ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، کاظم غریب آبادی، دبیر شورای حقوق بشر ناجمهوری نااسلامی سراسیمه به صحنه آمده و از اعدام کودکان زیر ۱۸ سال حمایت کرد!!!. این جنایتکار محدورالدم همچنین از احکام قصاص دفاع کرده و اعدام را حق حکومت اشغالگر ضدبشری خود دانست. وی همچنین منکر «شکنجه» زندانیان در زندانهای ایران جعلی شد.

اعدام زندانیان در جغرافیای جعلی ایران، نقض حق حیات و بی‌رحمانه‌ترین، غیرانسانی‌ترین و تحقیرآمیز‌ترین نوع مجازات است.

بدنبال سخنان غریب آبادی، سازمان عفو بین الملل نوشت: «اظهارات کاظم غریب آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر ایران(اشغالگر)، در دفاع از مجازات مرگ علیه افراد زیر ۱۸ سال و طرح این ادعای خلاف واقع که این اقدام شنیع مغایرتی با قوانین بین‌المللی ندارد، منزجرکننده است».
عفو بین الملل همچنین نوشت: «تحت قوانین بین‌المللی، ممنوعیت استفاده از مجازات اعدام علیه کسانی که در زمان وقوع جرم کودک بوده‌اند مطلق و بی‌قید و شرط است. این ممنوعیت مطلق در میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی و کنوانسیون حقوق کودک، که ایران (اشغالگر) هر دو را به تصویب رسانده و ملزم به رعایت‌شان است، تصریح شده است».

عفو بین الملل از مقامات جنایتکار ایران اشغالگر خواست تا تمامی احکام اعدام زندانیان را به حالت تعلیق درآورند و سیستم عدالت کیفری را بشکل اساسی متحول کنند به گونه‌ای که از استانداردهای بین المللی مرتبط با دادرسی منصفانه پیروی کند.
همچنین کاربران در شبکه های اجتماعی در اعتراض به این اظهارات ضدانسانی با هشتگ #شکنجه_شدم اعتراض خود را نشان دادند.

همه خانواده ها و مردم تحت ستم ایران اشغالگر نیز موظف هستند که در برابر صدور و اجرای مجازات اعدام عزیزان خود سکوت نکرده و به محض با خبر شدن از چنین احکام غیرشرعی و ضدبشری به سرعت آنرا رسانه‌ای کرده و ارگانهای حقوق بشری را مطلع سازند.

سکوت در برابر دستگاه آدمکشی قضاییه ایران اشغالگر جعلی به معنای اخذ اعترافات اجباری در زیر شکنجه و صدور حکم اعدام برای عزیزان شماست.

 

ابوفهد الاحوازی

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا