جغرافياي ايران جعليجهان

کشتی‌‌ربایی در سواحل یمن را سپاه تروریستی پاسداران برنامه‌ریزی می‌کند

ائتلاف عربی با ارائه شواهدی شامل مجموعه‌ای عکس‌ و فیلم‌، اعلام کرد حملات حوثی‌های یمن، شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران اشغالگر، برای ربایش کشتی‌ها در دریای سرخ با برنامه‌ریزی سپاه تروریستی پاسداران انجام شده است.


ترکی المالکی، سخنگوی نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی، روز شنبه، ۱۸ دی‌ماه، در نشستی خبری در ریاض، با اشاره به نظارت حسن ایرلو، سفیر جاسوس پیشین ایران اشغالگر نزد حوثی‌های یمن، بر عملیات دزدی دریایی این شبه‌نظامیان، گفت: «کشتی‌های هدف حمله دزدی دریایی حوثی‌ها را سپاه تروریستی پاسداران و حسن ایرلو انتخاب می‌کردند.»

حسن ایرلو، از فرماندهان نیروی قدس سپاه تروریستی پاسداران و مرتبط با حزب‌الله لبنان بود که در مهر ۱۳۹۷، مخفیانه و به‌صورت قاچاقی وارد یمن شد و دولت قانونی یمن او را به‌عنوان سفیر ایران اشغالگر به رسمیت نشناخت. او۳۰ آذرماه به هلاکت رسید.

سخنگوی نیروهای ائتلاف، حملات حوثی‌های مورد حمایت ایران اشغالگر را نشان‌دهنده تهدید ایران برای کشتیرانی بین‌المللی دانست و افزود: «کشتی ایرانی ساویز یک شناور نظامی با پوشش غیرنظامی است که تسلیحات و کارشناسان ایرانی را به بندر حدیده منتقل می‌کند.»

او همچنین اعلام کرد که شبه‌نظامیان حوثی از سامانه موشکی «نور» که ساخت ایران اشغالگر است، برای «هدف قرار دادن کشتی‌های تجاری» استفاده می‌کنند.

مالکی گفت: «شبه‌نظامیان حوثی با به آب انداختن یک‌صد قایق بمب‌گذاری‌شده در دریای سرخ و انجام عملیات‌های دزدی دریایی به نقض قوانین دریانوردی در آب‌های بین‌المللی ادامه داده‌اند.»

عبدالله الحبابی، مدیر عملیات نظامی نیروهای ائتلاف، نیز در این نشست اعلام کرد که ائتلاف «۱۳ مورد» تجاوز شبه‌نظامیان حوثی به کشتی‌های تجاری را ثبت و همچنین ۲۴۸ مین دریایی کارگذاری‌شده آن‌ها در دریای سرخ را خنثی کرده است.


مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا