الاحواز

بازداشت يك تصوير بردار و فعال فرهنگى عرب توسط اداره اطلاعات

حسين زاده شايع(شناوى)،42 ساله، از اهالى شهر كوره بندر معشور در سپيده دم 30 آذر ماه 1399 توسط نيروهاى اداره اطلاعات بازداشت شد.

منابع حقوق بشر مى گويند: نيروهاى اداره اطلاعات با چندين ماشين ساعت 4 صبح يكشنبه 30 آذرماه منزل حسين زاده شايع را محاصره و با ايجاد رعب و وحشت بين افراد اين خانواده كليه وسائل تصويربردارى از جمله دوربين، موبايل و كامپيوتر او را مصادره كردند و او را به بازداشتگاه اداره اطلاعات در احواز اشغالی منتقل كردند.
حسين زاده شايع(شناوى) علاوه بر فعاليت هاى فرهنگى،وی در زمینه تصويربردارى از کنسرتها وهمچنین تصويربردارى فعاليتهاى فعالان فرهنگی از جمله فاطمه تميمى با او همكارى مى كند. فاطمه تميمى،کارگردان فیلم هاى مستند، فعال فرهنگی عرب و پژوهشگر فولکلور ملت عرب الاحواز اشغالی در آذرماه سال جارى توسط اداره اطلاعات در منزلش در شهر جراحى بندر معشور اشغالی بازداشت شد و اخيراً با قرار وثيقه تا صدور حكم آزاد شد.

حسين زاده شايع(شناوى)از بيمارى درد روده، آسم شديد، عفونت و سنگ كليه رنج مى برد. این بيماريها باعث مى شوند كه در هنگام شکنجه و بازجویی توسط بازجويان اداره اطلاعات جان اين تصويربردار را به خطر می اندازد.

خانواده،حسين زاده شايع، از سازمانهای حقوق بشر درخواست میکنند تا با ايجاد فشار بر مسئولان اشغالگر ایران به اين فعال فرهنگى که از حامیان مظلومان و منعكس كننده ظلم و ستم بر شهروندان عرب در آزادى فورى او كمك كنند.

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا