جغرافياي ايران جعليجهان

حملات سنگین هوایی نیروهای ائتلاف به حوثی‌ها پس از حمله به امارات/ دست‌کم ۲۰ نفر کشته شدند

رسانه‌های تروریستهای حوثی می‌گویند: در شبانه‌روز گذشته حملات هوایی نیروهای ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی به صنعا پایتخت یمن، منجر به کشته شدن دست‌کم ۲۰ نفر شده است که شماری از غیرنظامیان هم در میان آن‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه ۲۸ دی ماه، این خبر را از قول این رسانه‌ها و همچنین شهروندان ساکن مناطق تحت کنترل حوثی‌ها گزارش داد و نوشت که این یکی از مرگبارترین حملات ائتلاف عربستان از سال ۲۰۱۹ است.
رسانه دولتی عربستان سعودی نیز اعلام کرد که این ائتلاف بامداد روز سه‌شنبه حملات هوایی علیه پایگاه‌ها و اردوگاه‌های وابسته به گروه حوثی در صنعا را آغاز کرده است.

از سوی دیگر و به نوشته رسانه‌های حوثی، یکی از این حمله‌ها به خانه عبدالله قاسم الجُنید، رئیس سابق دانشکده هوانوردی حوثی‌ها صورت گرفته که بر اثر این حمله او، همسرش، پسر ۲۵ ساله‌ وی و دیگر اعضای خانواده و سایر افراد ناشناس کشته شدند.

الجنید یکی از بیش از ۱۷۰ مقام حوثی بود که در ماه اوت توسط دادگاهی در استان مأرب، از استان‌های تحت کنترل دولت رسمی یمن که مورد حمایت عربستان سعودی و به رسمیت شناخته شده در سطح بین‌المللی است، به صورت غیابی و به جرم «کودتای نظامی و ارتکاب جنایات جنگی» به اعدام با جوخه تیرباران محکوم شد.
این حملات سنگین هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان، پس از حمله موشکی و پهپادی روز دوشنبه حوثی‌های تحت حمایت ایران اشغالگر به امارات متحده عربی انجام شد.

پلیس امارات روز دوشنبه از انفجار سه تانکر سوخت‌رسانی در منطقه «مصفح» شهر ابوظبی و یک انفجار جزئی در محدوده ساخت‌وساز فرودگاه جدید ابوظبی خبر داد که در جریان آن دو شهروند هندی و یک شهروند پاکستانی کشته و شش نفر نیز زخمی شدند.
ائتلاف به رهبری عربستان همچنین اعلام کرده است، هشت پهپاد حوثی‌ها را که روز دوشنبه به سمت عربستان سعودی پرتاب شده بود، رهگیری کرده است.

حوثی‌های شیعه مورد حمایت ایران اشغالگر مسئولیت حمله به امارات را بر عهده گرفته‌اند و خبرگزاری فارس وابسته به سپاه تروریستی پاسداران در این زمینه گفته که این اقدامات «تذکر عملی جدید» از سوی حوثی‌های به امارات بوده است.

امارات گفته است این اقدام بدون مجازات نخواهد ماند و این کشور «حق پاسخگویی به حملات تروریستی و تنش جنایتکارانه» را برای خود محفوظ می‌داند.


مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز
Http://ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا