الاحوازجغرافياي ايران جعليجهانملل تحت ستم

درخواست از سازمان ملل برای بررسی نقش رئیسی در اعدام‌های سال ۶۷

برخی از قضات و بازرسان برجسته سابق سازمان ملل از میشل باشله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواسته‌اند تا درباره «قتل عام» زندانیان سیاسی در جغرافیای سیاسی ایران در سال ۶۷ و نقش ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور فعلی آن، تحقیق کند.

به گزارش رویترز، امضای سانگ هیون سانگ، رئیس سابق دادگاه کیفری بین المللی (ICC) و استفان راپ، سفیر سابق ایالات متحده در دیوان عدالت کیفری در میان نام‌های ۴۶۰ نفر دیگر از امضاکنندگان این نامه سرگشاده دیده می‌شود.

دیگر امضاکنندگان شامل بازرسان قبلی سازمان ملل در مورد شکنجه و وزرای خارجه سابق استرالیا، بلژیک، کانادا، ایتالیا، کوزوو و لهستان هستند.

رئیسی که تابستان امسال به انتخاب خامنه‌ای دیکتاتور به ریاست جمهوری منصوب شد، به دلیل مشارکت در اعدام‌های سال ۶۷ تحت تحریم‌های ایالات متحده قرار دارد. او یکی از چهار قاضی خونریزی بود که بر قتل‌های سال ۶۷ نظارت داشتند.

سازمان عفو بین‌الملل تعداد اعدام‌شدگان را حدود پنج هزار نفر اعلام کرده است و در گزارشی در سال ۲۰۱۸ گفته است که «تعداد واقعی می‌تواند بیشتر هم باشد».

در این نامه سرگشاده آمده است: «قاتلان همچنان از مصونیت برخوردار هستند که در میان این افراد نام ابراهیم رئیسی رئیس جمهور فعلی ایران(اشغالگر) و غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه دیده می‌شود.»
اژه‌ای پس از رفتن رئیسی از قوه قضائیه، جانشین او در ریاست قوه قضائیه ایران اشغالگر شده است.

رئیسی پیش‌تر در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره دست داشتن در قتل‌های سال ۶۷، گفت: اگر یک قاضی یا یک دادستان از امنیت مردم دفاع کرده است، باید از او تمجید کرد. من افتخار می‌کنم که در هر سمتی که تاکنون داشته‌ام از حقوق بشر دفاع کرده‌ام!!

انتشار این نامه که توسط گروه «عدالت برای قربانیان کشتار سال ۶۷ در ایران» سازماندهی شده است، به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارسال شد.

درخواست بازرسان و قضات بین‌المللی:

سازمان ملل در مورد نقش رئیسی در کشتار ۶۷ تحقیق کند
ابراهیم رئیسی، عضو “هیات مرگ” تصمیم‌گیرنده درمورد قتل عام زندانیان سیاسی در تابستان ۱۳۶۷، نقش خود در کشتار زندانیان سیاسی را مایه مباهاتش می‌داند. او در یک کنفرانس خبری گفت که باید از او تشکر و تمجید شود. او در ۴ دهه گذشته مهره‌ای مهم از ماشین اعدام و سرکوب مخالفان سیاسی بوده و اکنون بر صندلی ریاست‌جمهوری نشسته است.
“قضات و بازرسان برجسته سابق سازمان ملل از میشل باشله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستند تا درباره «قتل عام» زندانیان سیاسی در تابستان ۱۳۶۷ در ایران (جعلی) و نقش ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کنونی آن، در آن جنایت تحقیق کند.


مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز
Http://ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا