الاحواز

بازآفرینی سناریوی سیل‌های مخرب در الاحواز اشغالی

منابع مرکز رسانه‌ای الأحوازيه درباره تکرار سناریوی سال گذشته “سیل های از پیش طراحی شده” رژیم ایران اشغالگر که تهدیدی برای تمامی شهرهای الاحواز است، هشدار دادند. بسیاری از مناطق بخصوص در شمال جغرافیای اشغالی الاحواز در معرض خطر یک فاجعه انسانی قرار گرفته‌اند.

این منابع افزودند که زمین‌های زراعی پس از شکسته شدن دیوارهٔ سدهای خاکی در” منطقه دغاغله” در نزدیکی الاحواز پایتخت، از یکشنبه 22 مارس/3فروردین به زیر آب رفتند. دلیل غرق شدن این زمین‌ها، سیاست خصمانهٔ رژیم فارسها در باز نمودن ناگهانی دریچه سدها بر ضد ملت عرب الاحوازی است.

مرکز رسانه‌ای الأحوازيه تأیید کرد که این سیاست خصمانهٔ رژیم بشدت نژادپرست فارسها بر ضد الاحواز، در حالی صورت می‌گیرد که جغرافیای اشغال شدهٔ الاحواز با انتشار ویروس جدید کرونا که منجر به جان باختن صدها نفر از شهروندان احوازی شد، همچنان در وضعیت بحران بزرگی بسر می‌برد.

همچنین این منبع خبری تأیید می‌کند که سایر شهرها در الاحواز اشغالی مانند سوس(شوش) و خفاجیه(با نام جعلی سوسنگرد) در معرض خطر غرق شدن قرار گرفته‌اند این شهرها دقیقا در مسیر سیلاب‌های سد دز، کرخه و کارون قرار گرفته‌اند. در صورت باز شدن دریچه این سدها تمامی این شهرها و روستاهایی که در پایین دست این سدها قرار گرفته‌اند به زیر آب خواهند رفت. بارش‌های سنگین از دیروز در سراسر جغرافیای اشغال شده الاحواز العربی ادامه دارد. دریچه سدها از هم اکنون باید باز شده تا هیچگونه آب مازادی خارج از ظرفیت و توان سد در پشت آن جمع نگردد. در غیراین صورت این بارش‌ها منجر به بروز سیل‌های مخرب فاجعه بار دیگری خواهند شد و تمام شهرها و روستاها را در خود خواهند بلعید.


علی حردانی پور الأحوازي

مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز

مترجم: فواد فرج پور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا