الاحوازعکس و تعليق

واقعیتهای زندان شیبان احواز العربیه اشغالی

از زندان شیبان احواز العربی اشغالی به اسامی «زندان مرکزی احواز» و «مجتمع حرفه‌آموزی احواز» نیز نام برده می‌شود. این زندان در کیلومتر ۱۲جاده احواز -مسجد سلیمان واقع شده است.

ظرفیت این زندان حدود ۳۲۰۰ نفر است. اما بیشتر اوقات آمار زندانیان محبوس در این زندان بیشتر از ظرفیت آن است و گاه تا ۴۵۰۰ نفر هم افزایش پیدا می‌کند.
مطابق گزارشهای رسيده در زندان شیبان، یکی از شیوه‌های شکنجه اینستکه در حیاط زندان با لوله سبز به جان زندانی می‌افتند تا تمام زندانی‌ها او را ببینند. دست زندانی را با دستبند به یک فنس دیواری سیمی که جنب اتاق مدیر داخلی قرار دارد می‌بندند تا نتواند برای ساعت‌ها بنشیند. حتی در زمستان هم برای یکی دو روز زندانی را به این شکل می‌بندند.
در اداره اطلاعات درون اتاق تحقیق یک حلقه آهنی روی زمین قرار دارد. این حلقه را به انگشت زندانی با سیم می‌پیچند و سپس از شوکر استفاده می‌کنند.

شِکر را با آب گرم و یا با روغن داغ مخلوط می‌کنند و روی سر زندانی می‌ریزند. تقریبا در بند های ۶ و ۷ و ۹، پر است از زندانیانی که به این شیوه سوخته‌اند.
برای شکنجه، زندانیان سیاسی را به بندهای دیگر مثل بند ۶ و ۷ و ۹ که به زندانیان جرائم اجتماعی اختصاص دارد، می‌فرستند که هر لحظه ممکن است در درگیری‌های احتمالی بین زندانیان آسیب ببینند و یا کشته شوند.

وضعيت بند زندانیان سیاسی:
علاوه بر فشار و محرومیت هایی که علیه کلیه زندانیان اعمال می‌کنند، فشارهای بیشتری توسط زندانبانهای ایرانی علیه زندانیان سیاسی اعمال می‌شود. در زندان شیبان دو بند برای زندانیان سیاسی عقیدتی وجود دارد. بند شماره ۵ و شماره ۸. این دو بند هیچگونه امکانات رفاهی و بهداشتی ندارد.

هر بند دارای ۸ اتاق ۴*۵ می‌باشد و آمار هر اتاق بین ۲۰ الی ۲۸ نفر است. مسئولیت بندهای سیاسی معمولا زیر نظر حفاظت زندان است که مستقیما با اطلاعات در ارتباط می‌باشد.

بازرسی های ناگهانی:
ماموران ایرانی گارد هر چند وقت یکبار بصورت وحشیانه‌ای به داخل بندها هجوم می‌برند و اتاقها را شخم می‌زنند. ماموران سرکوبگر گارد کلیه وسایل زندانیان را که با هزینه‌های شخصی‌ خودشان تهیه کرده‌اند از بین می‌برند و کتاب، جزوه و اطلاعات شخصی زندانیان را ضبط کرده و غارت می‌کنند. عوامل حفاظت زندان هم در بند، جاسوسی زندانیان را می‌کنند.

سركوب شورش فروردين ۱۳۹۹ در زندان شیبان:
پس از شیوع برنامه‌ریزی شده کرونا در زندان شیبان احواز اشغالی، ظهر روز سه‌شنبه ۱۲فروردین۹۹ زندانیان در اعتراض به ندادن مرخصی و یا آزادی به زندانیان برای مقابله با کرونا، دست به شورش زده و قسمتی از زندان را به آتش کشیدند.

سپاه تروریستی پاسداران و بسیج با شلیک گلوله و زدن گاز اشک‌آور به مقابله با زندانیان درآمدند. بطوری که از فاصله دور، دود از محوطه زندان، دیده و فریاد «الله اکبر» زندانیان شنیده می‌شد.
عوامل ایرانی زندان تمامی راه‌های منتهی به زندان را بستند. آنها تعدادی از زندانیان را کشته و شماری را مجروح کردند.

خانواده زندانیان در جاده احواز پایتخت به تُستر تجمع کردند. مأموران ایرانی اشغالگر به خانواده زندانیان که اکثریت آنان عرب بودند حمله نموده و تعدادی را مجروح کردند. اما خانواده زندانیان مجددا در مقابل زندان تجمع کرده و خواستار آزادی زندانیان شدند.

۳۰ آمبولانس با اسکورت خودروهای نظامی ایرانی وارد زندان شده و زندانیان کشته و مجروح را به بیمارستان منتقل کردند.

در مطالب بعدی اسامی و مشخصات روسای ایرانی جنایتکار و سایر دژخیمان زندان شیبان را با مناصب و عکس‌های آنها معرفی میکنیم. روشن است که این اسامی و اسناد در برگیرنده همه دژخیمان و شکنجه‌گران ایرانی که دشمن درجه یک احواز و ملت عرب آن هستند، نبوده و تنها گوشه‌ای از واقعیت زندان‌های ایران اشغالگر غاصب را نشان می‌دهد.

 

مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز
Http://ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا