الاحوازملل تحت ستمگزارش ها

اجرای حکم اعدام هفت زندانی بلوچ از جمله یک کودک

سحرگاه امروز شنبه ۲۹ مردادماه ۱۴۰۱ حکم اعدام هفت زندانی بلوچ با اتهامات قتل و مواد مخدر در زندانهای دولت بلوچستان اشغالی اجرا شد.

از میان سه زندانی که روز گذشته در زندان زابل جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شده بودند یک زندانی با اخذ رضایت از اعدام رهایی یافت و یک زندانی با اخذ مهلت ۲۰ روزه جهت جلب رضایت خانواده مقتول به بند بازگردانده شد.
سحرگاه امروز شنبه ۲۹ مردادماه ۱۴۰۱ حکم اعدام پنج زندانی بنامهای امید عالیزهی ۲۱ ساله ( کودک مجرم) و مرتضی دهواری با اتهام قتل، و عبدالباسط براهویی ۲۳ ساله، عبدالرحیم اسماعیل زهی ۳۰ ساله و محسن سالارزهی ۲۸ ساله با اتهام مواد مخدر اجرا شد.

امید عالیزهی (کودک مجرم)، فرزند گل محمد اهل و ساکن زاهدان بوده است که در سال ۹۶ در سن ۱۶ سالگی در زاهدان بازداشت شد. وی در یک درگیری خیابانی متهم به قتل شده و مدت ۲ سال در بند کانون اصلاح و تربیت زندان زاهدان محبوس بوده است. وی پس از آن به بند یک زندان زاهدان منتقل شد.
مرتضی دهواری ۲۴ ساله فرزند الله داد متاهل و دارای یک فرزند خردسال، اهل و ساکن روستای محمدی از بخش اسپیج سراوان بوده است. وی در سال ۹۸ با اتهام قتل ناپدری خود در سراوان بازداشت شد.

عبدالباسط براهویی فرزند نادر ۲۳ ساله، متاهل و دارای یک فرزند خردسال،‌ اهل و ساکن زاهدان بوده است. وی در سال ۹۸ با اتهام مواد مخدر در زاهدان بازداشت شد.

عبدالرحیم اسماعیل زهی فرزند محمد، ۳۰ ساله، دارای دو همسر و سه فرزند خردسال، اهل و ساکن زاهدان، در سال ۹۹ با اتهام مواد مخدر در زاهدان بازداشت شد.

محسن سالار زهی معروف به شهداد خارکوهی فرزند حنیف حدودا ۲۸ ساله، متاهل و دارای فرزند خردسال،‌ اهل و ساکن زاهدان بوده است. وی از سال ۹۸ با اتهام مواد مخدر در زاهدان بازداشت شد.

این پنج زندانی روز پنجشنبه ۲۷ مرداد جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی زندان زاهدان منتقل شدند.

نقل از: کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام

 

مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز
Http://ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا