ب: ملل تحت ستمبیانه ها

جبهه ملل براى حق تعيين سرنوشت “ايران” كشتار فرزندان ملت بلوچستان توسط اشغالگران ايراني را شديدا محكوم ميكند

انسانهاي ازاده
ملت همرزم بلوچستان
ملل تحت اشغال ايران

رژیم اشغالگر ایران جمعه ای بس خونین در بلوچستان ببار آورد. روز جمعه 8 مهر 1401 نیروهای خونخوار یگان ویژه رژیم مستقر در شهر دزآپ(زاهدان) معترضان بلوچ را با شلیک گلوله های جنگی مستقیم مورد هدف قرار دادند. در این کشتار جمعی، بیش از 50 نفربلوچ معترض بیگناه توسط این دژخیمان رژیم با تیراندازی مستقیم نیروهای یگان ویژه ایران و شلیک با استفاده از هلیکوپتر کشته و 270 نفر زخمی شده اند.
این فاجعه انسانی زمانی رخ داد که انبوهی از معترضان بلوچ بعد از نماز جمعه دست به اعتراض خیابانی زدند. معترضان بلوچ خواهان پیگیری به جنایتی(تعرض جنسی) که توسط فرمانده “انتظامی” رژیم اشغالگر در شهر چابهار به ماهو بلوچ، دختر 15 ساله کرده بود، شدند.
رژیم دیکتاتور و اشغالگر ایران بی محابا تمامی قوانین و ضوابط بین المللی را در بلوچستان با کشتارهای جمعی مردم بلوچ نقض آشکار میکند.

جبهه ملل برای حق تعیین سرنوشت”ایران” کشتار جمعه ملت بلوچ در زاهدان را یک فاجعه انسانی میداند، و رژیم اشغالگر ایران را در کشتار مردم معترض ملت بلوچ به شدت محکوم میکند.
جبهه ملل برای حق تعیین سرنوشت”ایران” با ملت بلوچ صمیمانه ابراز همدردی میکند و در این شرایط که آنها برای دفاع از حقوق مشروع شان و رهایی از اشغالگری ایران در حال مبارزه هستند، در کنار ملت مبارز بلوچ بوده و از همه ملل تحت اشغال ایران دعوت میکند تا در حمایت از ملت بلوچ ، کشتار جمعی روز جمعه ملت بلوچ در شهر زاهدان را محکوم نمایند.
جبهه ملل برای حق تعیین سرنوشت”ایران” اتحاد ملل را تنها راه رهایی ملل از اشغال ایران میداند. از اینرو در این راستا پیگیرانه در تلاش برای تحقق اتحادی قدرتمند و موثر برای رسیدن به استقلال ملل تحت اشغال ایران است.

جبهه ملل برای حق تعیین سرنوشت”ایران”
یکم اکتبر 2022

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا